مدیرآموزش و پرورش شهرستان طارم:

والدین نباید خواسته های خود را برفرزندانشان تحمیل نمایند

والدین نباید خواسته های خود را برفرزندانشان تحمیل نمایند، بلکه با بررسی و کسب آگاهی در انتخاب رشته آگاهانه و واقع گرایانه به فرزندان خود کمک نمایند.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۰۹
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرآموزش و پرورش شهرستان طارم در جلسه کمیته هدایت تحصیلی این شهرستان گفت: والدین نقش مهمی در انتخاب رشته واقع گرایانه و بدون دغدغه فرزندان خود دارند.

محمد حسین عمارلو افزود: والدین نباید خواسته های خود را برفرزندانشان تحمیل نمایند، بلکه با بررسی و کسب آگاهی در انتخاب رشته آگاهانه و واقع گرایانه به فرزندان خود کمک نمایند.

وی اظهار داشت: باید با برگزاری همایش ها و کارگاههای آموزشی برای اولیاء دانش آموزان پایه نهم و تشریح شرایط ومعیارهای انتخاب رشته و دور نمای تحصیلی هریک از آنها و کسب مشاوره های لازم در تصمیم نهایی جهت انتخاب رشته توسط خود دانش آموزان اتخاذ شود.

در ادامه معاون پرورشی وتربیت بدنی اداره به نقش انتخاب رشته مناسب در رضایت شغلی و رضایت از زندگی برای افراد اشاره کرد و گفت: باید با بررسی های مستمر از دوران ابتدایی وشناخت خواسته ها و مشاغل مختلف و خصوصیات شخصی خود اقدام به انتخاب رشته شود.

عباداله عبادی افزود: به غیر از اولیاء، مشاوران، دبیران، مدیران مدارس و خود دانش آموزان نقش مهمی در انتخاب رشته مناسب دارند، لذا با برگزاری کارگاههای مختلف برای آنان باید زمینه را جهت هدایت تحصیلی عاقلانه، آگاهانه و واقع گرایانه فراهم نماییم.

وی اظهار داشت: نقش دبیران بسیار مهم است زیرا باید هم در تکمیل نمون برگ دبیران و هم در تصحیح برگه های امتحانی دانش آموزان نهایت دقت لازم را داشته باشند تا تصمیم گیری اولیاء و دانش آموزان برای ورود به رشته ها واقع بینانه باشد.

در ادامه علی جعفری معاون آموزشی در رابطه با اهمیت هدایت تحصیلی و لزوم هماهنگی بین اعضاء و توجیه اولیاء و دبیران اشاره کرد و هریک از اعضا نیز پیشنهادات خود را ارائه نمودند در نهایت تصمیمات لازم در زمینه لزوم ایجاد فضا وتجهیزات از جمله: اینترنت و کامپیوتر برای آزمون های مشاوره ای، تشکیل جلسات مستمر با اولیاء و... به تصویب رسید.


ارسال نظرات