معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان:

18 مرکز نیکوکاری فعال در استان وجود دارد

در حال حاضر 18 مرکز نیکوکاری فعال در استان با مدیریت کاملاً مردمی و با محوریت مساجد وزیر نظر کمیته امداد وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۱۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان زنجان با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری با تشکیلات و ساختار مردمی است، اظهار کرد: این مراکز به‌منظور افزایش بعد مردمی این نهاد دراستان فعالیت دارند.

رضا حسنلو با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری از سال 92 با محوریت مساجد آغاز به فعالیت کرده‌اند، افزود: ترکیب هیأت امنایی این مراکز که از افراد برجسته و متنفذ محلات و طبق انتخاب خود اهالی است.

وی اظهار داشت: از ویژگی‌های مهم این مراکز ساختار کاملاً مردمی و خدمت‌رسانی سریع به نیازمندان است.

وی در ادامه اظهار داشت: از مزایای مهم مراکز نیکوکاری افزایش کارکردهای اجتماعی مساجد،افزایش کارکردهای محلات، احیای حقوق همسایگی، شناسایی نیازمندان در محل و رفع سریع مشکلات آن‌ها و افزایش مشارکت اجتماعی در محلات است.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد بابیان اینکه کمیته امداد هیچ دخالتی در نحوه توزیع کمک‌های جمع‌آوری‌شده در مراکز نیکوکاری نداشته و صرفاً نقش نظارتی و هدایتی دارد، اضافه کرد: مهم‌ترین اولویت مراکز نیکوکاری تشکیل شبکه‌های مردمی و جذب امداد یاران برای تشکیل زنجیره‌ها و شبکه‌های تخصصی مردمی برای خدمت‌رسانی به نیازمندان در محلات است.

وی بابیان اینکه در حال حاضر 18 مرکز نیکوکاری فعال در استان با مدیریت کاملاً مردمی و با محوریت مساجد وزیر نظر کمیته امداد وجود دارد ، اضافه کرد: توسعه واحدهای نیکوکاری منشعب از این مراکز از دیگر برنامه‌های امداد در این بخش است.

حسنلو از کمک 34 میلیارد و 341 میلیون ریالی خیران زنجانی در سال 95 به نیازمندان از طریق این مراکز خبر داد و اضافه کرد: بر اساس آمارهای موجود این مبلغ نسبت به مدت مشابه سال قبل 124 درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به اینکه کمک‌های جمع‌آوری‌شده با تشخیص هیات عامل فعال در مراکز بین نیازمندان همان محل توزیع‌شده است، اظهار کرد: بیشترین خدمات در این مراکز در حوزه معیشت و درمان ارائه‌شده است.

ارسال نظرات