20 میلیارد ریال برای آبرسانی و راههای عشایری

بیش از 20 میلیارد ریال برای آب رسانی و بازگشایی جاده های مناطق ییلاقی عشایر کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۳۲
|
۲۹ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۱
مدیرکل امور عشایر استان با بیان اینکه این اعتبار در سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال حدود 20 درصد افزایش یافته است گفت: پارسال برای بازگشایی جاده های مناطق ییلاقی و آبرسای سیار به آنها 16 میلیارد ریال هزینه شده است.
علی پور با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات استانی تامین شده است افزود: با اختصاص این اعتبار بیش از 2 هزار و 200 کیلومتر جاده عشایری در این مناطق بازگشایی و به حدود 10 هزار خانوار عشایری در 170 منطقه ییلاقی استان به صورت سیار آبرسانی می شود.
وی ادامه داد: با توجه به تخریب جاده های عشایری در مناطق ییلاقی استان بر اثر سیلابها و نزولات جوی کار بازگشایی و مرمت این جاده ها از اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه می یابد.
مدیرکل امور عشایری استان با بیان اینکه 8 دستگاه ماشین آلات سنگین این اداره برای بازگشایی جاده های عشایری استان در نظر گرفته شده افزود :علاوه بر آن از ظرفیت بخش خصوصی استان هم برای بازگشایی سریع جاده های عشایری استان استفاده می شود.
علی پور تامین امنیت،سوخت، ارزاق،آب عشایر و آب دامهای آنها را از برنامه های این اداره در زمان کوچ عشایر با مشارکت برخی دستگاههای متولی اعلام کرد و از عشایر استان خواست از کوچ شبانه و تردد در محورهای اصلی تا حد ممکن خودداری و از مسیرهای ایل راهی و میان بندها برای کوچ استفاده کنند.
وی از افزایش جمعیت عشایری استان از 11 هزار و 120 خانوار در سال 92 به 12 هزار و 800 خانوار تا سال 95 خبر داد و گفت: بیشترین تمرکز جمعیت عشایری استان در شهرستانهای بویراحمد با بیش از 6 هزار خانوار و کهگیلویه با بیش از 3 هزار خانوار است.
ارسال نظرات