فرماتدار نیر خبر داد:

رتبه اول شهرستان نیر در شماره گذاری تراکتور

فرماندار شهرستان نیر گفت: بیش از 95 درصد تراکتورهای واجد شرایط شهرستان نیر پلاک‌گذاری شده اند که از این لحاظ رتبه اول استانی را به خود اختصاص دادیم.
کد خبر: ۸۸۴۹۰۹۸
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، مهدی احمدی در جلسه بررسی کشت بهاره که با حضور اعضا در محل فرمانداری شهرستان نیر برگزار شد، به آمار کشت پاییزه شهرستان اشاره کرد و گفت: 8 هزار و 100هکتار گندم دیم، یک هزار و 975هکتار گندم آبی ، 14 هزار و 850 هکتار جو دیم و 830 هکتار جو آبی سطح زیرکشت در شهرستان داریم که بیشترین کشت جو در بخش کورائیم و گندم در بخش مرکزی است.

وی از توزیع 350 تن کود شیمیایی اوره در بین کشاورزان خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته 350 تن کود شیمیایی اوره در بین کشاورزان توزیع شده و 40 تن دیگر نیز ذخیره داریم و از لحاظ کود شیمیایی اوره در شهرستان خوشبختانه هیچ مشکلی نداریم.

فرماندار شهرستان نیر از زیر کشت بودن 525 هکتار زمین جهت کاشت محصول سیب زمینی خبر داد و عنوان کرد: در بخش حبوبات نیز بالای 50 درصد کشت در منطقه صورت گرفته است.

احمدی به میزان بارندگی از ابتدای سال زراعی تاکنون هم اشاره کرد و یادآور شد: از ابتدای سال زراعی تاکنون 274.8 میلیمتر بارندگی در شهرستان نیر صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 25 میلیمتر با کاهش بارندگی روبرو هستیم.

وی از وجود یک هزار و 517 دستگاه تراکتور در شهرستان خبر داد و گفت: امسال در بحث خرید ادوات کشاورزی 25 دستگاه تراکتور، 40 دستگاه دنباله‌دار و یک دستگاه کمباین از سوی کشاورزان منطقه خریداری شده که 17 میلیارد ریال برای خرید آنها از سوی بانک کشاورزی شهرستان نیر تسهیلات ارائه شده است.

فرماندار شهرستان نیر به پلاک‌گذاری تراکتورهای واجد شرایط شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد تراکتورهای واجد شرایط شهرستان نیر پلاک‌گذاری شدند که از این لحاظ رتبه اول استانی را به خود اختصاص دادیم.

ارسال نظرات