دکتر نیرین در نشست خبری هفته سلامت:

بهرمندی 2میلیون و 400 هزار بیمار از خدمات بهداشت و درمان مراکز سپاه کربلا

بالغ بر دو میلیون و 400 هزار بیمار در 9 درمانگاه فعال بهداشت و درمان سپاه کربلا در سطح شهرهای استان مازندران طی یک سال گذشته تاکنون از خدمات بهداشتی درمانی بهره مند شدند.
کد خبر: ۸۸۴۹۳۳۹
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۷
 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دکتر حسنعلی نیرین در نشست خبری هفته سلامت بهداشت و درمان سپاه کربلا گفت: بر اساس برنامه کمسیون بهداشت جهانی،  18 الی 24 فروردین هر سال به عنوان هفته جهانی سلامت نامگذاری شد لیکن به دلیل تقارن این مناسبت با سال نو و تعلل فعالیت های سال در این ایام، هفته سلامت در سپاه و نیروهای مسلح با یک هفته تاخیر از اول اردیبهشت تا هفتم همین ماه برگزار می شود.
معاون بهداشت، درمان و امداد سپاه کربلا در خصوص توجه به موضوع سلامت روانی و جسمانی خانواده ها به ویژه همسران شهدای مدافع حرم گفت: تامین سلامت خانواده های نیرو های مسلح به ویژه خانواده های معزز شهدای مدافع حرم  از دغدغه جدی سپاه است با توجه به اینکه ورود به عرصه حریم خانواده در دستور کار نیست، لذا در  رابطه با ایجاد سلامت روان، اقدامات متعددی انجام شد و برنامه های ویژه ای برای پیگیری وضعیت سلامت روحی و روانی و در کنار آن تامین سلامت جسمانی  در نظر می باشد.
دکتر نیرین توسعه مراکز بهداشت و درمان سپاه در شهر های استان را از سیاست تمرکز زدایی خدمات در سپاه برشمرد و ادامه داد: به منظور برقراری عدالت در تامین سلامت  و ارائه خدمات بهداشت و درمان با دست رسی آسان مردم شهر های غرب تا شرق مازندران مراکز خدماتی بهداشت و درمان در 9 شهر این استان فعال شده و به انجام خدمات می پردازد.
وی با اشاره به ایجاد بیمارستان بزرگ سپاه کربلا در مرکز مازندران با نام «بیمارستان ولایت» افزود: علی رغم  افتتاح این بیمارستان و قابلیت تامین خدمات به بیماران، برای تکمیل ساختار بیمه ای، تا زمان دریافت مجوز وزارت محترم بهداشت و درمان، خدمات این بیمارستان به صورت محدود به مراجعه کنندگان ارائه می شود.
  معاون بهداشت و درمان سپاه کربلا استاندارد سازی مراکز بیمارستانی و بهداشت و درمان سپاه کربلا  را در بحث مراقبت های بهداشتی در خصوص جلوگیری از الودگی های بیمارستانی در محیط زیست را حائز اهمیت برشمرد و افزود: با بکار گیری دستگاههای خاص ابتدا زباله های بیمارستانی تفکیک شده و با نگهداری در یخچال های مخصوص پس از جمع آوری و انجام فرایند ضد عفونی و بی خطر سازی فیزیکی، میکروبی، ویروسی و عفونی تحویل شهرداری می شود تا برای محیط زیست و چرخه آن ضرر نداشته باشد.
وی افتتاح فاز یک درمانگاه امام علی(ع) قائمشهر را از جمله برنامه توسعه ای مراکز درمانی و بهداشتی سپاه و بسیج برشمرد و تصریح کرد:  مراحل تکمیل فاز دوم درمانگاه امام علی(ع) قائمشهر در حال اجراست تا مردم مناطق سوادکوه تا قائمشهر از ان بهره مند شوند و  در همین راستا، بزرگترین درمانگاه سپاه در شرق مازندران تا خرداد ماه در بهشهر به بهره برداری خواهد رسید تا مردم از خدمات بهداشتی درمانی سپاه و بسیج بهره مند گردند. 
دکتر نیرین وجود دو درمانگاه بزرگ سپاه در مرکز مازندران به نام های ولیعصر و انصار را در مناطق میدان امام و راهبند برای ارائه خدمات به پاسداران، بسیجیان و مردم روستاهای دودانگه، چهاردانگه، مرکزی و مردم شهر های مرکز استان قابل توجه خواند.
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها