دین اسلام برای سعادت دنیا و آخرت بشر است/ استفاده درست از دوره جوانی انسان را به موفقیت و سعادت می رساند

دین اسلام فقط برای آخرت نیست اگر کسی دنیای خود را خوب درست نکند آخرتش هم خراب خواهد شد لذا برای سعادت در دنیا و آخرت باید قدر لحظات را قدر دانست و از فرصت جوانی برای تحکیم آن تلاش و استفاده کرد.
کد خبر: ۸۸۵۰۱۷۳
|
۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷

به گزارش خبرگزاریبسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین یدالله غلامی در همایش سلامت و روان سربازان که به مناسبت هفته سلامت در سپاه کربلا برگزار شد با اشاره به تقسیم بندی سه گانه عمر از لحاظ جسمانی بر ضعف(طفولیت) قدرت(جوانی) و ضعف(پیری)، با ارزش ترین عمر انسان را جوانی دانست.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کربلا در سخنرانی این روز که با عنوان ارزش جوانی ارائه می شد با توصیه به جوانان و سربازان انتخاب دوست را دارای دقت و مواظبت برشمرد.

وی افزود: در انتخاب دوست دقت داشته باشید، لذا اگر دوستی که انسان را از خدا، دین، کار و زندگی جدا کند از مار سمی خطرناکتر است زیرا مار به جان انسان ضرر می زند اما دوست بد هم جان و هم به مال ضرر می رساند.

حجه الاسلام غلامی دوستان بد را زیان رسانان به سعادت دنیا و آخرت دانست و خطاب به سربازان جوان ادامه داد: دوستانی را برگزیند که برای سعادت دنیا و آخرت شما مفید باشند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلا با اشاره که روایت از ائمه معصومین(ع) در باره 4 موضوعی که انسان در صورت داشتن آن قدرش را نمی داند تصریح کرد: دوره جوانی که جوانان قدر آن را نمی دانند جز در سن پیری و سلامتی جسم و روان را جز آنکه در هنگام از دست دادن آن و گرفتار شدن به بیماری قدرش نمی دانند.

این مسئول در نمایندگی ولی فقیه سپاه کربلاعافیت و حیات را از دیگر موضوعاتی برشمرد که انسان تا مادامی که آنرا از دست نداده قدرش را اهمیت نمی دهد.

وی مهمترین دوره عمر انسان را دوره جوانی خواند و گفت: موفقیت در علم، کار، تجارت و سیاست و ... جز با تلاش و استفاده کردن از موقعیت و لحظات دوره جوانی حاصل نمی گردد زیرا استفاده لحظه به لحظه از جوانی و عمر می تواند موفقیت ببار آورد.

حجه الاسلام غلامی فرصت جوانی را برای سعادت دنیا و آخرت مهم یاد کرد و افزود: دین اسلام فقط برای آخرت نیست اگر کسی دنیای خود را خوب درست نکند آخرتش هم خراب خواهد شد لذا برای سعادت در دنیا و آخرت باید قدر لحظات را قدر دانست و از فرصت جوانی برای تحکیم آن تلاش و استفاده کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها