مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان:

اجرای ۵۰ طرح هادی جدید طی سال جاری در روستاهای استان

طی سال جاری ۵۰ طرح هادی جدید در روستاهای استان اجرا می شود و عملیات اجرایی ۵۳ طرح نیمه تمام دیگر به اتمام می رسد.
کد خبر: ۸۸۵۰۸۰۰
|
۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان در نشست خبری با اصحاب رسانه از عوامل اداره بنیاد مسکن خبر داد وگفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان 139 پرسنل فعال دارد که بالغ بر 50 درصد آنان لیسانس و فوق لیسانس و دارای تحصیلات فنی و مهندسی هستند.

سجاد صنعتی منفرد با اشاره به عمران روستایی و اجرای طرح هادی روستایی افزود: در 346 روستا طرح هادی اجرا شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: بنیاد مسکن خدمات فراوانی در جمهوری اسلامی در خصوص تامین مسکن محرومین،بازسازی مناطق آسیب دیده در حوادث زلزله، سیل و محرومین زدایی در روستاها بوده است.

صنعتی منفرد به تهیه طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه روستایی در 730 روستای بالای 20 خانوار اشاره کرد و گفت: است، افزود: طرح های هادی را با اعتبارت و با چشم انداز 10 ساله بازنگری و اجرا خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان به تهیه و اجرای طرح بهسازی بافت باارزش روستای درسجین ابهر و قلعه زنجان اشاره کرد و گفت: برای برنامه ششم توسعه هم روستاهای قوزلو و خورجهان ماهنشان در دستور کار است.

سجاد صنعتی منفرد به اجرای طرح هادی در روستا‌های واجد آثار تاریخی اشاره و ابراز کرد: روستا‌هایی که واجد آثار تاریخی باشند و معماری خاصی دارند شناسایی شده و احیا می‌شوند تا در گذر تاریخ بتوانیم احیا شده به نسل‌های بعدی منتقل کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطر نشان کرد: تهیه و تقویت اشتغال در روستا‌ها از جمله اهداف اجرای طرح هادی در روستا‌هاست و در برنامه پنج سال آتی روستا‌های شیت٬ حاج سیران٬ ماری و علم کندی برای تهیه و اجرای این طرح اقدام خواهد شد.

وی از ابراز کل اعتبارات فقط در حوزه عمران روستایی که از محل اعتبارات دولتی است مبلغ 16 میلیارد و 500 میلیون تومان بوده خبر داد.

صنعتی منفرد با اشاره به اینکه طرح مجموعه سازی مسکن روستایی در حال بررسی است، تصریح کرد: روستا‌هایی که دارای پتانسیل هستند و در بحث مقاوم سازی و سرپناه مقاوم الگوهایی طراحی و اجرا شود که با اقلیم آن روستا مناسب باشد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان خاطرنشان کرد: فاز نخست طرح اشتغالزایی روستایی در 33 روستای استان اجرا می شود که امسال مراسم کلنگ زنی در روستای پاوه رود اجرا می شود.

وی به طرح بوم گردی روستایی و ایجاد منطقه تفریحی، توریستی و گردشگری در مناطق مختلف استان زنجان اشاره کرد و گفت: این طرح برای اجرای مسکن الگو، برگزاری جشنواره روستایی، محوطه سازی سبز و ایجاد چشم انداز روستایی اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان عنوان کرد: روستا‌هایی که روی گسل قرار دارند شناسایی شده‌اند و اقدامات لازم برای مقاوم سازی خانه‌های این روستا‌ها انجام شده است.

سجاد صنعتی منفرد تصریح کرد: در بحث شعار سال که از سوی رهبرانقلاب، اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال نامگذاری شده است و در برنامه ششم توسعه اجرای طرح بافت با ارزش روستایی است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: طی سال جاری ۵۰ طرح هادی جدید در روستاهای استان اجرا می شود و عملیات اجرایی ۵۳ طرح نیمه تمام دیگر به اتمام می رسد.

وی تصریح کرد : از مجموع ۷۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان طرح هادی برای تمامی این روستاها تهیه شده یعنی طرح هادی ۱۰۰ درصد در این روستاها تهیه شده است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار