خبرهای داغ:
رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری آذربایجان شرقی در گفتگو با بسیج:

واردات و قاچاق عامل اصلی رکود/حمایت از تولید داخلی وظیفه شرعی

در آستانه هفته کار و کارگر و بسیج کارگری، سراغ کارآفرینان، تولید کنندگان، فعالان و نخبگان در زمینه تولید و اشتغال رفته ایم تا از مشکلات، موانع و چالش های پیش روی اقتصاد استان و کشور بیشتر بشنویم و تلاش کنیم با انعکاس آن ها، گامی هر چند کوچک در رفع و حل آن ها برداشته باشیم.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۴۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۸

آنچه می خوانید گفتگوی خبرنگار خبرگزاری بسیج با دکتر عسگری؛ رئیس شورای عالی قشر بسیج کارگری استان در مورد مشکلات و دغدغه های تولید در استان و کشور است؛

مهم ترین علت و مشکل رکود در استان؟

علت رکود در استان، نشأت گرفته از رکود در کل کشور است و مخصوص و مربوط به استان ما نمی شود، دلایل رکود هم بسیار واضح و روشن است.

وقتی طبق آمارهای رسمی، میزان قاچاق و ورود کالاهای خارجی بسیار بالا است، کمر تولید و اشتغال در کشور هم خواهد شکست.

علل دیگر رکود هم عدم حمایت از تولیدات و محصولات ایرانی، نبود حمایت های مادی و معنوی از سرمایه گذاران و تولید کننده گان بخش خصوصی، مشکلات و موانع موجود در زمینه گمرک و صادرات و ... است که مجموع همه این مشکلات ریز و درشت به رکود منتهی شده است.

راهکار شما؟

اگر بنده راهکار ارائه دهم، حل کردن همه موانع و مشکلات در بخش هایی که عنوان کردم، تنها راهکار خروج از این وضعیت است.

اقدامات عملی انجام شده در استان، در حوزه اقتصاد مقاومتی

گام نخست در رابطه به اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی که از سوی رهبر فرزانه انقلاب ابلاغ شده بود، با تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی که استان ما هم پایلوت آن بود، خوب برداشته شد و نشان داد که عزم جدی در این راه وجود دارد، ولی پس از آن بنا به عللی این حرکت کند شد.

با توجه به شعار امسال چه کارهایی می توان در استان اجرا و عملیاتی کرد؟

اینکه در دهه اخیر، مسائل و چالش های اقتصادی، از سوی رهبر فرزانه انقلاب مورد تأکید بیشتر قرار می گیرد، نشان دهنده این است که مسائل اقتصادی بسیار حساس و مهم هستند و هیچ عذر و بهانه ای هم نباید آورد.

راهکار که زیاد است ولی به نظر بنده، مدیران و مسئولان باید عملیاتی و جدی وارد کار شوند و به شعار، حرف، همایش، سمینار و ... بسنده نکنند برای اقتصاد مقاومتی، پشت میز نشستن و راهکار دادن کافی نیست آنچه که مشکلات را حل می کند عمل و اجراست.

ریسک پذیری مدیران باید بیشتر شود البته این بدان معنا نیست که قوانین و ساختارها را نقض کنیم بلکه معتقدم که اگر به ریسک و خطر کار بیشتر فکر بکنیم، خیلی از کارها را نخواهیم توانست که انجام دهیم.

برگزاری کنگره شهدا چه کمکی به عمق بخشی ارزش ها در جامعه کارگری خواهد کرد؟

جامعه کارگری چه در پیروزی انقلاب اسلامی ایران، چه در برهه حساس پس از انقلاب و چه در شرایط کنونی، از قشرهای اثرگذار جامعه بوده و است، هر چه قدر بتوانیم، این قشر را تقویت کنیم و در کنار حل مشکلات و دغدغه های آنها، روحیه انقلابیشان را هم تقویت کنیم، به نفع خودمان خواهد بود و فکر کنم که برگزاری این کنگره ها هم مثمر ثمر خواهد بود.

نقش بسیج به خصوص بسیج کارگری، در شرایط فعلی و برای ارتقای بهره وری تولید ملی؟

اگر به جمله معروف حضرت امام(ره) که فرمودند؛ بسیج لشکر مخلص خداست، خوب توجه کنیم متوجه می شویم که بسیج حاضر است، بدون منت و ادعا، در سخت ترین شرایط به ما کمک کند و این همان ظرفیت خاص و نمونه بسیج هست که در زمینه تولید و اقتصاد هم می توان از آن بهره برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها