عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با «بسیج»:
سلیمی گفت: متاسفانه امروز به این بخش توجه چندانی نمی شود و این دلایل متعددی دارد که یکی از آنها مد گرایی به سبک غربی است.
کد خبر: ۸۸۵۱۲۷۰
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۶
علیرضا سلیمی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم محلات در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: مسئله مصرف گرایی و مد گرایی به سبک غربی بر اقتصاد خانواده اثر منفی گذاشته و به شغل های خرد در کشور ما و حتی شغل های کلان آسیب زده است.

وی افزود: ما کشوری هستیم دارای یک فرهنگ دیرینه فرهنگی که در سایه آموزه های اسلامی و ایرانی در هم تنیده شده و همین باعث خلق صنایع دستی زیبا در کشور ما شده است.

سلیمی تصریح کرد: ولی متاسفانه امروز به این بخش توجه چندانی نمی شود و این دلایل متعددی دارد که یکی از آنها مد گرایی به سبک غربی است. باید برای این چاره اندیشی شود این یک بیماری ست که اگر به سرعت در مان نشود مانند یک خوره بنیان های اقتصاد و فرهنگ ما را مورد هجوم قرار می دهد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه به مصرف گرایی به عنوان یک بیماری باید در کشور ما نگاه شود اظهار داشت: این مسئله کاملا جدی است و اقتصاد کشور را دچار فروپاشی می کند. متاسفانه این موضوع در کشور ما در سال های اخیر به شدت اوج گرفته و باید اذعان کنیم که نگاه به فرهنگ غربی توانسته تار و پود فرهنگ ما را دچار یک نوع اخلال کند.

سلیمی گفت: آشفتگی که امروز در بسیاری از خانواده ها وجود دارد به همین بحث مصرف گرایی و چشم و هم چشمی ها بر می گردد. این مسئله عمدتا ریشه فرهنگی دارد و آسیب های خیلی جدی به کشور ما وارد کرده و سرمایه های ما به جای اینکه صرف تولید شود و اشتغال ایجاد کند متاسفانه صرف واردات بی رویه و یا خرید های غیر ضرور در زندگی شده است.

.

ارسال نظرات