خبرهای داغ:
عضو انجمن علمی طب سنتی ایران مطرح کرد

"بلغم" زمینه بروز بیشتر بیماری‌ها

عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: ریشه بالای 90 درصد بیماری‌ها بلغم است و فردی که سومزاج بلغم دارد را نمی‌توان با کم کردن خون درمان نمود.
کد خبر: ۸۸۵۱۳۹۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، مهدی برهانی، عضو انجمن علمی طب سنتی ایران گفت: مصاحبه آقای خیراندیش پیرامون ساخت حمام به سبک قدیم را که مطالعه کنید می‌بینید ایشان که البته پیشکسوت امر حجامت هستند، ذکر کرده‌اند:

«زمینه بروز بیشتر بیماری‌ها در تن انسان بلغم و ریشه بالای 90 درصد بیماری‌ها بلغم است. وقتی در کل هفته بیماران خود را بررسی می‌کنیم در هفته یک بیماری گرم نمی‌بینیم و حتی مشکل آدم‌های گرم مزاج هم از سردی است.»

برهانی افزود: فردی که سومزاج بلغم دارد را نمی‌توان با کم کردن خون درمان نمود و البته کم کردن خون مضر به احوال چنین افرادی است. بیمار با وجود بلغم را در کدام منبع طب سنتی با حجامت و یا انواع دیگر خونگیری درمان می‌کنند و یا حتی اجازه کم کردن خون می‌دهند؟

این عضو انجمن علمی طب سنتی ادامه داد: اصولا این نکته را توجه داشته باشید که انجام حجامت و خون درمانی همیشه تاریخ به دلاکان سپرده شده بود زیرا تعداد کسانی که نیازمند آن می‌شدند بسیار کم بوده است و اگر در مواردی نیاز پیدا می‌شد حکیم حاذق دستور می‌داد و توسط دلاک انجام می‌شد.

وی گفت: انجام بی رویه حجامت در دوران قاجار نیز مانند امروز آنچنان شیوع پیدا کرده که حمام‌ها که در کتب معتبر طب سنتی از حجامت در آن منع شده است به محل انجام فصد و حجامت تبدیل شده است و با همین دلیل رساله دلاکیه برای آموزش دلاکان در امور مربوط به حمام نگاشته شده است که البته در آن به شرایط مطلق انجام خون درمانی اشاره شده است که اگر دقیق مطالعه شود و باز تاکید می‌کنم دقیق مطالعه شود و باز هم موکدا میگویم دقیق مطالعه شود آنگاه می‌بینیم که کسانی که نیازمند حجامت‌اند و بطور کلی خون درمانی در جامعه ما از یک نفر در میلیون هم کمتر است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها