فرماندار نیر خبر داد؛

پرداخت 17 میلیارد ریال تسهیلات برای نوسازی ناوگان کشاورزی شهرستان نیر

فرماندار نیر از پرداخت 17 میلیارد ریال برای تسهیلات برای نوسازی ناوگان کشاورزی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۱۴۱۶
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر به نقل ازنیریمیز، عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات اداره جهاد کشاورزی شهرستان نیر که در محل فرمانداری برگزار شد،‌اظهار کرد: 115میلیارد تومان تهسیلات طی سه سال گذشته برای نوسازی ناوگان کشاورزی استان اردبیل پرداخت شده است.

وی به اهمیت حفظ کاربری اراضی کشاورزی اشاره کرد و گفت: از جمله برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل حفظ کاربری اراضی کشاورزی است که در این خصوص کارهای موثر انجام شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از توجه ویژه سازمان جهاد کشاورزی به آبیاری تحت فشار خبر داد و افزود: سال گذشته 29 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت نقد و 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به صورت اسناد خزانه برای اجرای پروژه‌های آبیاری تحت فشار در استان اردبیل هزینه شده بود که امسال نیز جزو برنامه‌های سازمان است و در این خصوص هیچ گونه محدودیتی این سازمان ندارد.

سروی از تشکیل پرونده 80 درصد متقاضیان آبیاری تحت فشار روستای بوسجین بخش کورائیم نیر خبر داد و گفت: در تلاش هستیم مابقی افراد نیز در آینده نزدیک تشکیل پرونده بدهند و به محض اتمام آن با پیمانکار اجرای طرح قراردادهای لازم را خواهیم بست.

وی یادآور شد: بعد از اتمام این طرح 700 هکتار از اراضی روستای بوسجین از این طرح بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار شهرستان نیر در این جلسه از وجود یک هزار و 517 دستگاه تراکتور در شهرستان خبر داد و گفت: امسال در بحث خرید ادوات کشاورزی 25 دستگاه تراکتور، 40 دستگاه دنباله‌دار و یک دستگاه کمباین از سوی کشاورزان منطقه خریداری شده که 17 میلیارد ریال برای خرید آنها از سوی بانک کشاورزی شهرستان نیر تسهیلات ارائه شده است.

مهدی احمدی به پلاک‌گذاری تراکتورهای واجد شرایط شهرستان هم اشاره کرد و گفت: بیش از 95 درصد تراکتورهای واجد شرایط شهرستان نیر پلاک‌گذاری شدند که از این لحاظ رتبه اول استانی را به خود اختصاص دادیم.

وی خواستار تکمیل سدهای معیشتی صائین، مجیدآباد و برخی از پروژه‌های جهاد کشاورزی در شهرستان شد.

ارسال نظرات