عفت شریعتی در نشست مطبوعاتی عنوان کرد
مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: امروز جهان اسلام در بیداری قرار گرفته است و این بیداری هرچند که فتنه‌های نظام سلطه بین‌الملل را بیشتر کرده اما طلیعه مبارکی برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه بشری است.
کد خبر: ۸۸۵۱۵۶۸
|
۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، عفت شریعتی مشاور دبیرکل و مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب در نشستی مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز (دوشنبه 4 اردیبهشت) با اصحاب رسانه داشته به معرفی اهداف و برنامه‌های اداره کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی پرداخت.

وی اظهار داشت: اصحاب رسانه، نخبگان این مرز و بوم هستند و بنده این توفیق را داشته‌ام که از سال 1360 با خبرنگاران و رسانه‌ها در ارتباط باشم؛ رهنمودهای اصحاب رسانه همانند چراغی روشن، پیش روی ما قرار دارد.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ابراز داشت: امروز جهان اسلام در بیداری قرار گرفته است و این بیداری هرچند که فتنه‌های نظام سلطه بین‌الملل را بیشتر کرده اما طلیعه مبارکی برای پیشبرد اهداف اسلام در جامعه بشری است.

وی با بیان اینکه مجمع جهانی تقریب مذاهب، تلاش می‌کند تا در راستای تقریب و وحدت گام اساسی بردارد، عنوان کرد: بنده از 12 بهمن ماه سال 1395 خدمت توفیق در اداره‌کل امور بانوان مجمع را داشته‌ام،‌ کارهای مهم و قابل توجهی از گذشته انجام شده که نیازمند تکمیل و پشتیبانی است و از اربابان قلم و اصحاب رسانه این انتظار می‌رود که ما را در رساندن این رسالت به منزل یاری رسانند.

شریعتی، کمک به احیا و گسترش معارف اسلامی، دفاع از حریم قرآن و عترت و پیامبر، کوشش در راه ایجاد آشنایی و تعامل بیشتر فرهیختگان و نخبگان در زمینه‌های فقهی، سیاسی و اجتماعی گسترش اندیشه تقریب بین اندیشمندان و فرهیختگان جهان اسلام و انتقال آن به توده‌های مردم مسلما، تلاش برای تحکیم و اشاعه اصل اجتهاد و استنباط به وسیله علما و دانشمندان سعی در ایجاد هماهنگی و تشکیل جبهه واحد در مقابل توطئه های تبلیغاتی و رفع بدبینی و شبهات در جهان اسلام را از جمله اهدافی برشمرد که مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای تحقق آنها گام برمی‌دارد.

وی افزود: مهمترین راهکارهایی که مجمع برای تحقق این اهداف درنظر گرفته است عبارتند از: شناسایی و ارتباط با انجمن‌ها و شخصیت‌های گوناگون مسلمان در اقصی نقاط جهان به منظور ایجاد فعالیت مشترک، تالیف و توزیع کتب و تحقیقات علمی مناسب در زمینه مسائل مشترک جهان اسلام، ایجاد و گسترش فعالیت‌های دانشگاهی در زمینه علوم انسانی، برگزاری کنفرانس، عضویت در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد، تأسیس جماعت‌های تقریبی در نقاط مختلف دنیا و تاسیس شعب و مراکز در مناطق مهم که در نهضت اسلام تاثیرگذار هستند.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی خاطرنشان کرد: تعامل سازنده در جهت حفظ اسلام و مصالح مشترک میان مسلمین و ایجاد ساختارهای جدید در دنیای اسلام برای تقویت مناسبات ملل اسلامی از جمله اهداف میان مدت و خنثی سازی توطئه‌های تفرقه افکنانه دشمنان و ایجاد حس خوشبینی و محبت بین پیروان مذاهب اسلامی از جمله اهداف کوتاه مدت مجمع جهانی تقریب است.

وی ادامه داد: ما در اداره‌کل امور بانوان مجمع تقریب، علاوه بر اداره کل بانوان، اتحادیه‌های مختلفی داریم که در زمینه‌های گوناگونی فعالیت می‌کنند؛ به طور مثال در روزهای آغازین سال 1396 با همکاری اتحادیه جهانی زنان مسلمان، همایش بزرگ و معنوی‌ای را در کربلا معلی به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) داشتیم. همچنین قرار است که در سال 96 برای ایجاد وحدت در جهان اسلام در روز ولادت حضرت خدیجه همایش گسترده‌ای را در عرصه ملی و بین‌المللی برگزار کنیم. مجمع علمی جهان اسلام نیز با حضور زنان نخبه جهان اسلام تشکیل خواهد شد.

شریعتی تصریح کرد: برگزاری همایش مدیران کل امور بانوان در استانداری‌های کشور برای تبیین همکاری‌های تقریبی و برنامه‌ریزی برای سفرهای استانی و تنظیم برنامه های تقریبی از دیگر برنامه های آینده ما است. همچنین در نیمه اردیبهشت ماه برنامه ای را در استان سیستان و بلوچستان پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) خواهیم داشت. در اواخر اردیبهشت ماه هم شب شعری پیرامون فضائل اهل بیت(ع) با حضور جمعیت‌های تقریبی و بانوان برگزار خواهیم کرد.

وی یادآور شد: همایش حضور بانوان تقریبی که در سمت فرماندار، بخشدار و دیگر مسئولیت‌ها هستند از دیگر برنامه‌های این اداره است. علاوه بر این اخیرا نشست مشترکی با طلاب حوزه‌های علمیه بانوان سراسر کشور داشته‌ایم که قرار است تفاهمنامه‌ای با باحوزه‌های علمیه امضا کنیم.

مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه امیدواریم زمینه برای فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی در راستای تقریب جهان اسلام فراهم شود، اظهار داشت: ادار‌ه‌کل امور بانوان مجمع جهانی تقریب در ماه مبارک رمضان نشست‌ شبی با قرآن را برگزار می‌کند، همچنین گردهمایی خانواده‌های فعال در عرصه نهضت‌سازی نهضت بیداری اسلامی را برپا و در کنفرانس وحدت اسلامی هم حتما از ظرفیت‌های مجمع استفاده می‌شود و اداره کل بانوان حضور فعال خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها