خبرهای داغ:
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی:

مردم ضمن داشتن شور انتخاباتی، افراد اصلح را انتخاب كنند

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، گفت: مردم در کنار شور انتخاباتی، با هوشمندي و شناخت، افراد اصلح را شناسايي و انتخاب کنند.
کد خبر: ۸۸۵۱۸۵۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومي هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامی استان، محمداسماعیل سعیدی افزود: هيات هاي اجرايي و نظارت با جديت تمام و كوشش بسيار به وظايف قانوني خود عمل كرده اند ولی به آن معني نيست كه همه افراد تاييد صلاحيت شده توانايي حضور در نهاد شوراها را دارا هستند.

وی با اشاره به کثرت ثبت نام ها و زمان محدود بررسي صلاحيت داوطلبين شوراها ادامه داد: مردم بايد در انتخابات دقت و حساسيت زيادي به خرج دهند؛ البته با كثرت تعداد نامزدها شايد كار سختي باشد كه در اينصورت مردم مي توانند با شناسايي ليست ها و ائتلاف هاي مطمئن و پاك به افراد اعلام شده در اين ليست ها اعتماد كنند.

عضو كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: در انتخابات شوراها مردم سرنوشت چهار سال اداره‌ شهر و روستاي خود را به اعضای شورا مي سپارند و اين فرآيند مي طلبد با شناخت كافي، افرادي را انتخاب کنند که دلسوز، مسئولیت‌پذیر، مردمی، پاکدست بوده و داراي روحیه خدمتگزاري و توان و تجربه مديريتي باشند.

سعیدی با اشاره به اهمیت جايگاه شورا ها به عنوان پارلمان محلي در قانون اساسي، بیان کرد: شوراها يكي از بسترهاي تمرين دموكراسي در كشورمان براي نقش آفريني مردم در لايه هاي مختلف مديريتي جامعه مي باشد، كه از ثمرات بزرگ انقلاب اسلامي است .

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه در چهار دوره گذشته شوراها توانسته اند در بسياري از موارد به وظايف قانوني خود به خوبي عمل كنند ادامه داد: البته در اين مدت به ويژه در دوره اخير مشكلاتي نيز داشتيم كه بيشتر مربوط به نواقص، خلاء هاي قانوني و البته حضور افراد ناكارآمد در بعضي از شوراها بود.

محمداسماعيل سعيدي اضافه كرد: مردم هم بايد در انتخاب افراد دقت و وسواس بيشتري به خرج دهند تا افراد پاك دست و پاك دامن، كاردان و و امانت دار در اين نهاد مهم شهري و روستايي نقش آفريني كنند و نتيجه كار توسعه همه جانبه و آباداني شهر ها و روستاها باشد.

وي وجود دستگاه نظارتی بر روی عملکرد شوراها را ضروری دانست و اظهار کرد: باید روند فعلی نظارت بر عملكرد شوراهای شهر و روستا اصلاح شود و دبير خانه دائمي در مجلس ايجاد تا بر جریان فعالیت شورا، نظارت مستمر داشته باشد.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه روستائيان به علت نبود درآمدهاي كافي شوراهاي روستا علاقه مند حضور در شوراها نيستند، تاکید کرد: باید روستاییان را برای ثبت نام در شورا ترغیب و تشویق کنیم، چراکه شورا در روستا درآمدی نداشته و انتظارات نیز از شورای روستا زیاد است.

سعیدی افزود: مجلس بايد به دنبال قوانيني باشد تا از شوراهاي روستا با برقراري بيمه براي افراد شورا و ايجاد درآمدهاي پايدار حمايت كند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها