حجت الاسلام علوی:

مبعث روزی نجات جهان بشریت از جهل است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان، گفت: پیامبر اسلام مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۲۱
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ مراسم جشن عید مبعث درحسینیه الزهرا سلام الله علیها سپاه ناحیه فارسان برگزار شد.

در این مراسم جشن، مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان اظهار داشت: روز مبعث، روز مرگ قساوت ها و شرارت ها بوده و روزی است که جهان بشریت از جهل نجات پیدا کرد.

حجت الاسلام سید محمدرضا علوی،‌افزود: روز مبعث، روزی است که پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله و سلم)، به درجه پیامبری برگزیده شد و مأمور شد که چندخداپرستی و بت‌پرستی را از زمین بردارد و خداپرستی را رواج دهد و پیام وحی را به مردم برساند.

وی، با بیان اینکه حضرت محمد( صلی الله علیه و آله و سلم) در این زمان چهل سال داشت و در مکه زندگی می‌کرد، گفت: پایه و اساس همه ادیان یکی است، ولی جهانی ساختن و برتری بخشیدن به دین خدا، تنها به دست پیامبر اسلام انجام گرفته است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فارسان اضافه کرد: پیامبر اسلام مبعوث شد تا کار ناتمام پیامبران پیشین را به کمال برساند. نکته مهم این است که ادیان دیگر نمی توانستند مانند اسلام، برنامه های کامل و جاودانی ارائه کنند؛ چون ادیان گذشته برای مخاطب و زمان خاصی فرستاده شده بودند و قابلیت جاودانگی و در نتیجه، جهانی شدن را نداشتند؛ لذا با گذشت زمان دچار تحریف شدند.

وی، گفت: بنابراین، پیامبر اسلام مبعوث شد تا برنامه کاملی برای انسان به ارمغان آورد. منظور از غالب بودن و غلبه اسلام، غلبه آن در بعد نظامی، سیاسی، منطق و استدلال و محتواست.

حجت الاسلام علوی در قسمت دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری پیرامون مبعث رسول اکرم اشاره کرد و گفت: امام خامنه ای می فرمایند: روز بعثت تحقیقاً بزرگ ترین روز در تاریخ بشریت است؛ روز ولادت برجسته ترین و شریف ترین مفاهیم و ارزش هاست... .

وی، ادامه داد: آنچه خدای تعالی به وسیله بعثت، در درجه اول به انسان ها می دهد، ذکر و تذکر و به خود آمدن انسان است. پس باید توجه داشت که یام مهم بعثت، تحوله. تحول و چرخش کامل از همه انحراف ها و بدی ها به سوی نیکی ها و ارزش های اسلامی و قرآنی که ره آورد بعثت است.

علوی افزود: پیام بعثت، تلاش همیشگی و خستگی ناپذیر آنهایی است که به اسلام و پیامبرش ایمان آوردند. ما مسلمان ها وظیفه داریم در هرجا و هر زمان که هستیم، محیط خودمان را از آلودگی، سستی، تبعیض و پلیدی پاک کنیم و دنیا را به محیطی امن و پاک تبدیل کنیم تا در پرتو آموزه های آسمانی رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) در دنیا و آخرت، دل شاد و پیروز باشیم.

ارسال نظرات