مدیر کل ثبت احوال لرستان:

ثبت ۳۶ هزار واقعه ولادت در استان

مدیر کل ثبت احوال لرستان از ثبت ۳۶ هزار واقعه ولادت در این استان طی سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۲۰۶۴
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان ، مصطفی امانی ظهر در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار ولادت در استان لرستان طی سال گذشته اظهار داشت: در مدت زمان یاد شده ۳۶ هزار و ۵۸۵ واقعه ولادت در استان ثبت شده است.

وی با بیان اینکه از کل ولادت های ثبت شده در استان ۱۹ هزار و ۸۸ مورد و معادل ۵۲.۲ درصد پسر و ۱۷ هزار و ۴۹۷ مورد و معادل ۴۷.۸ درصد دختر بوده است افزود: در مجموع به ازای هر ۱۰۹ پسر، ۱۰۰ نوزاد دختر به دنیا آمده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان با بیان اینکه از مجموع ولادت های استان ۲۴ هزار و ۴۲۴ مورد معادل ۶۶.۳ درصد در شهرهای استان و ۱۲ هزار و ۱۶۱ مورد معدال ۳۳.۲ درصد در روستاهای استان به ثبت رسیده است گفت: در سال گذشته به طور متوسط در هر شبانه روز ۱۰۰ نوزاد و در هر ساعت چهار نوزاد در استان به دنیا آمده است.

امانی با بیان اینکه ۹۹.۵ درصد از ولادتهای ثبت شده استان در مهلت قانونی ۱۵ روزه به ثبت رسیده اند تصریح کرد: طی این مدت ۵۷۵ مورد از ولادتهای ثبت شده مربوط به نوزدان دو قلو و ۲۲ مورد سه قلو و ۳.۳ درصد ولادتهای ثبت شده طی این مدت ناشی از چندقلوزایی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: در ۲۹.۳ درصد ولادتهای ثبت شده سن مادر بین ۲۵ تا ۲۹ سال بوده و سهم مادران در گروه سنی ۳۰ تا ۳۴ سال ۲۴ درصد بوده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به آمار واقعه فوت در استان در مدت زمان یاد شده گفت: طی سال گشته تعداد هشت هزار و ۴۶۹ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده است.

امانی با بیان اینکه از کل فوتهای ثبت شده در این مدت چهار هزار و ۸۵۶ نفر معادل ۵۷.۳ درصد مرد و سه هزار و ۶۱۳ نفر معادل ۴۲.۷ درصد زن بوده اند عنوان کرد: از تعداد کل فوت های ثبت شده تعداد شش هزار و ۱۰۶ مورد معادل ۷۲.۱درصد در شهرها و دو هزار و ۳۶۳ مورد معادل ۲۷.۹ درصد در روستاهای استان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه به طور متوسط در هر شبانه روز ۲۳ مورد و در هر ساعت به طور تقریبی یک فوتی در استان به ثبت رسیده است افزود: ۹۹ درصد از فوت های استان در مهلت قانونی ۱۰ روزه به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال لرستان مهمترین عوامل فوت در استان را به ترتیب بیماری های قلبی و عروقی با ۴۲ درصد، حوادث غیرعمدی با ۹ درصد، سرطان ها و تومورها با ۹ درصد و بیماری های دستگاه تنفسی با ۷ درصد عنوان کرد.

 
انتهای پیام /ز

ارسال نظرات