مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

اثربخش‌ بودن کارکردهای کمیته امداد با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر

با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر کارکردهای کمیته امداد استان زنجان در حوزه‌های مختلف اثربخش‌تر خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۲۳۱
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

اثربخش‌ بودن کارکردهای کمیته امداد با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر

با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر کارکردهای کمیته امداد استان زنجان در حوزه‌های مختلف اثربخش‌تر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در جلسه ارزیابی جشن نیکوکاری سال 95 بابیان اینکه زمینه‌سازی برای افزایش حضور مردم در برنامه‌های این نهاد جزو رویکردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: مشارکت مردم در مناسبت‌های مختلف موجب ارائه خدمات مؤثر به خانواده‌های تحت پوشش می‌شود .

هدایت صفری با اشاره به اینکه مبنای فعالیت‌های امداد در تمامی حوزه‌ها بر پایه و اساس حضور و مشارکت مردم است، افزود: حضور مردم در کمک به نیازمندان موجب ایجاد همدلی و وفاق اجتماعی و درنتیجه اثربخشی خدمات امداد می‌شود.

وی رویکرد اصلی کمیته امداد را توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش این نهاد اعلام کرد و اظهار داشت: مشارکت مردم در قالب طرح‌های مختلف توانمندسازی مددجویان را تسهیل می‌کند .

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان در ادامه با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در روزهای پایانی سال، تصریح کرد: باهمت مجموعه امداد استان و مشارکت خیران و همراهی مسئولان خدمات قابل‌توجهی در روزهای پایانی سال گذشته به مددجویان از محل کمک‌های جمع‌آوری‌شده در قالب این طرح ارائه شد .

وی میزان کمک‌های جمع‌آوری‌شده در قالب جشن نیکوکاری سال 95 را 39 میلیارد و 600 میلیون ریال اعلام کرد و گفت : طبق آمارهای موجود مشارکت مردم استان در جشن نیکوکاری در سال 95 نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد 116 درصدی داشته است.

صفری افزود: از مجموع کمک‌های جمع‌آوری‌شده مبلغ هشت میلیارد و 143 میلیون ریال در قالب کمک‌های نقدی و 31میلیارد و 457 میلیون ریال در قالب کمک‌های غیر نقدی بوده است.

وی در ادامه تحلیلی از وضعیت مشارکت مردم طی پنج سال گذشته ارائه کرد و ادامه داد : علیرغم کاهش 25 درصدی کمک خیران در سال 94 نسبت به سال 93 طبق برآوردهای انجام‌شده میانگین رشد سالیانه مشارکت مردم در جشن نیکوکاری نزدیک به 37 است.

مدیرکل کمیته مداد استان زنجان همچنین از تحقق 112 درصدی مشارکت خیران در جشن نیکوکاری خبر داد و اضافه کرد: بیشترین تحقق برنامه ابلاغی در این جشن مربوط به شهرستان ابهر با 203 درصد است.

صفری در ادامه با اشاره به اینکه هر برنامه در حوزه اجرا دارای نقاط ضعف و قوت است ، تأکید کرد : باید با نگاه کارشناسی نقاط ضعف برای برنامه‌های بعدی را کم کرده و نقاط قوت را ارتقاء دهیم.

وی بابیان اینکه آمار شکل کار است و تمرکز ما باید روی محتوای فعالیت‌ها باشد تا بهره‌وری در کار افزایش یابد ، افزود: با افزایش تعاملات بین بخشی و هم‌افزایی و کمک به همدیگر کارکردهای امداد در حوزه‌های مختلف اثربخش‌تر خواهد شد.

ارسال نظرات