به پیشنهاد استاندار زنجان؛

ساخت سریال شهید شهریاری در زنجان

به پیشنهاد استاندار زنجان در شورای فرهنگ عمومی استان مراسم نکوداشت آیت الله العظمی سید موسی شبیری زنجانی برگزار و سریال شهید شهریاری در زنجان ساخته خواهد شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۳۴۴
|
۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، پیشنهاد استاندار زنجان مبنی بر برگزاری کنگره بزرگداشت آیت اله سید موسی شبیری زنجانی بعنوان یکی از چهره های شاخص دینی استان و مرجعیت شیعه در زادگاهش و نیز ساخت سریال زندگینامه دانشمند شهید هسته ای، دکتر مجید شهریاری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان مطرح شد و به تصویب رسید.

استاندار زنجان در هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: پژوهش پیرامون بررسی میزان مصرف گرایی در میان شهروندان زنجانی به درستی نشان می دهد در اقلامی که تولیدات داخلی از کیفیت بالاتری برخوردارند، میزان مصرف و گرایش عمومی به آن از سوی مردم بالاتر است.

اسداله درویش امیری افزود: صنعت داخلی کشور هنوز در تولید برخی از کالاها نسبت به نمونه های خارجی نتوانسته است به استانداردها و اصالت های بین المللی دست یابد، لذا از سوی مردم و مصرف کنندگان نیز مورد اقبال چندانی قرار نگرفته است که این امر نیازمند توجه جدی تولید کنندگان و صنعتگران داخلی است.

وی در ادامه اظهار داشت: بر اساس نتایج این تحقیق و مطالعه، چنانچه تولید کنندگان داخلی در ارتقاء کیفیت کالاهای خود اهتمام جدی داشته باشند، ضمن ورود به عرصه رقابت با کالاهای خارجی، بیش از پیش مورد استقبال مصرف کنندگان و شهروندان داخلی قرار خواهند گرفت.

اسداله درویش امیری تصریح کرد:علیرغم اینکه ایران در تولید پوشاک جزو کشورهای پیشرو به شمار می آید، اما به دلیل رغبت برخی مصرف کنندگان به مارک‌ها و بِرندهای خارجی، تولیدکنندگان داخلی از این برندها برای معرفی محصولات خود استفاده می کنند که این فرهنگ در جامعه باید تغییر یابد.

استاندار زنجان گفت: اینکه بیش از 48 درصد از پاسخ دهندگان و گروه مورد پژوهش در سنین بین 20 تا 30 قرار دارند و جمعیتی را شامل می شوند که در انتخاب و خرید کالا از حساسیت و دقت بالایی برخوردارند، میزان دقت در پاسخگویی و نحوه رفتار جامعه و به‌ خصوص نسل جوان را نشان می دهد.

وی در ادامه اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی می تواند اقدامات فرهنگی موثری در زمینه اعتماد سازی عمومی نسبت به تولیدات داخلی انجام دهد و در این راستا استفاده از رسانه ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

اسداله درویش امیری تصریح کرد: با مشارکت استانداری زنجان، صدا و سیمای مرکز استان، اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران و سازمان انرژی هسته ای، سریالی از زندگی دانشمند شهید هسته ای، شهید مجید شهریاری تولید و در سطح ملی پخش خواهد شد که با این دو اقدام فرهنگی، کارنامه عملکرد شورای فرهنگ عمومی استان نیز درخشان‌تر می شود.

وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به اهمیت بالا بودن میزان آراء مأخوذه به ویژه در انتخابات ریاست جمهوری در سطح منطقه ای و بین المللی، تمامی اعضای شورای فرهنگی استان و مدیران و مسئولین باید با استفاده از تریبون های فرهنگی به عنوان پایگاهی برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و ایجاد امید در جامعه استفاده کنند.

ارسال نظرات