سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان:

۱۶۰۰کلاس درس تخریبی در هرمزگان/۲۴۰میلیارد تومان اعتبار نیاز است

سرپرست نوسازی مدارس هرمزگان گفت: هزار و ۶۰۰ کلاس درس تخریبی در استان هرمزگان نیازمند نوسازی است.
کد خبر: ۸۸۵۲۴۵۱
|
۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، حمید هراتی صبح پنجشنبه در نوزدهمین همایش خیرین مدرسه ساز استان هرمزگان با بیان اینکه در دولت یازده هم ۲۲۱پروژه آموزشی با مشارکت خیرین احداث شده است افزود: خیرین نیک اندیش مدرسه ساز  نقش بی بدیلی در توسعه عدالت آموزشی دارند و امیدواریم همانگونه که در شعار نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز تاکید شده است، نقش خیرین در ایمن سازی سازی مدارس را شاهد باشیم.

هراتی گفت: ۳۷۸ پروژه در قالب یک هزار و ۵۴۲ کلاس درس با اعتبار ۲۲۶ میلیارد تومان در مدت فعالیت دولت تدبیر و امید در استان ساخته شده که ۲۲۱ پروژه آن در قالب ۷۲۰ کلاس درس با مشارکت خیران احداث شده است.

هراتی ضمن ارائه گزارشی از ۱۸ جشنواره گذشته افزود: در ۱۸ جشنواره برگزار شده دو هزار و ۱۹۰ پروژه در قالب پنج هزار و ۶۶۲ کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۳۶۵میلیارد تومان تعهد خیرین بوده که از این میزان ۲۷۵میلیارد تومان محقق شد.

وی ادامه داد: در هجده همین جشنواره خیرین مدرسه ساز ۶۴پروژه در قالب ۲۴۵کلاس درس با اعتباری بالغ بر ۲۸میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان تعهد شد که از این مقدار قریب  ۲۰میلیارد تومان محقق گردید.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان با اشاره به دستاوردهای همایش مکران یاد آور شد: بعد از برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز مکران خیرین ملی هم به یاری ما شتافته اند که در کنار خیرین بومی به امر مدرسه سازی همت گماشته اند. تقبل احداث ۲۸ مدرسه در قالب ۱۰۴ کلاس درس با اعتبار ۲۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای منطقه مکران از دستاوردهای همایش مکران بوده است.

هراتی در ادامه به واگذاری پروژه های نیمه تمام و تسریع در تحویل آن به دانش آموزان استان افزود: ۱۷۵پروژه در دست اجرا داریم که برای تکمیل آن به ۱۰۹میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم از این تعدا ۵۰پروژه در قالب ۲۹۳کلاس درس قابل واگذاری به بخش خصوصی و خیرین نیک اندیش است. خوشبختانه تاکنون ۱۴پروژه در قالب ۸۳ کلاس درس به خیرین واگذار شده که ۱۱ پروژه خاتمه یافته و بقیه در حال اجرا است.

سرپرست اداره کل نوسازی مدارس با اشاره به کمبود فضاهای آموزشی در استان خاطر نشان کرد: دو هزار و ۸۰۰ کلاس درس دوشیفته داریم و برای تامین فضای آموزشی مجتمع های مسکن مهر استان هزار و ۳۰۰ کلاس درس مورد نیاز است. که می طلبد تمهیداتی برای رفع این مشکلات اندیشیده شود. البته در این دولت قریب، ۹۰۰کلاس درس غیر استاندارد بازسازی و مقاوم سازی شده و هنوز یک هزار و ۶۰۰ کلاس درس تخریبی نیازمند بازسازی در استان وجود دارد که اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد تومان نیاز است.

وی در پایان از همراهی خیرین نیک اندیش مدرسه کشوری ، بومی ، بنیاد ها،موسسات مالی و بانکهاکه در تامین فضای آموزشی در مناطق محروم استان همراهی می کنند تشکر و قدردانی کرد
ارسال نظرات
آخرین اخبار