گلوبال ریسرچ نوشت؛

کُره زمین ششمین رویداد انقراض را تجربه می‌کند/ مرگ بیش از ۸۰۰ گونه با زباله‌های دریایی

گلوبال ریسرچ نوشت: یورش انسان برای از بین بردن حیات بر روی زمین در تاریخ زمین بی‌سابقه بوده است؛ سیاره زمین درحال حاضر ششمین رویداد انقراض را تجربه می‌کند که علتش انسان هوشمند است.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۱۳
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، روزی که شما این مقاله را می‌خوانید، 200 گونه از موجودات دارای حیات بر روی زمین شامل گیاهان، پرندگان، حیوانات، ماهی‌ها، دوزیستان، حشرات و خزندگان از روی زمین در حال محو شدن هستند و روزی نیز خواهد رسید که 200 گونه دیگر برای همیشه محو خواهند شد.

 

یورش انسان برای از بین بردن حیات بر روی زمین در تاریخ زمین بی‌سابقه بوده است؛ سیاره زمین درحال حاضر ششمین رویداد انقراض را تجربه می‌کند که علتش انسان هوشمند است؛ همچنین رویداد انقراض، به قدری اثرات شتاب‌زده و جامعی دارد که بارها گزارش‌های هشداردهنده توسط سازمان ملل متحد، سازمان‌ها و دولت‌ها ارائه شده است.

 

در این دوره از انقراض، به طور عمده گونه‌های "نامرئی" در حال اضمحلال هستند؛ آن دسته از حشرات، دوزیستان و حیوانات کوچکی که شاید تاکنون کسی در موردشان چیزی نشنیده باشد، درحال از بین رفتن هستند.

 

اگر شما می‌خواهید تنها یک جنبه از آنچه که در اقیانوس‌های جهان اتفاق می‌افتد را بدانید در بخشی از گزارش اخیر سازمان ملل متحد تامل کنید: "زباله‌های دریایی به بیش از 800 گونه، آسیب می‌رساند؛ آنچه در اقیانوس اطلس رخ می‌دهد بسیار تعجب آور است."

 

البته، خشونت‌های نظامی، پیامدهای بیش از حد مخربی بر سیستم‌های زیستی زمین مانند از بین رفتن خاک، آب و هوا، به غیر از کشتن انسان‌ها، در مبارزه بر سر منابع داشته است.

 

منابع طبیعی زمین برای کشت و ذرع درحالی از بین می‌رود که 2.5 میلیارد انسان غذای کافی برای خوردن ندارند و یکی از هر سه نفر از سوء تغذیه رنج می‌برد.

 

به طور کلی عامل اصلی انقراض دسته جمعی موجودات، دخالت بشر مانند تخریب سیستماتیک زیستگاه زمین، جنگل‌ها، مراتع، تالاب‌‌ها به خاطر تلاش بی‌پایان برای تصرف بیش از پیش مکان‌های بکر و وحشی زمین جهت استفاده انسانی اعم از مسکونی، تجاری، معدنی، کشاورزی و یا نظامی بوده که منجر به تولید آلاینده‌های رادیو اکتیوی، دی اکسید کربن و بسیاری از سموم و آلاینده‌های شیمیایی و حتی پلاستیکی شده است.


ارسال نظرات