معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان:

تشكيل دفاتر تسهيل­ گري در بافت فرسوده زنجان با هدف كمك به قشر ساكنين در بافت فرسوده

راهنمايي و كمك به قشر ساكنين در بافت فرسوده و البته با ارزش تاريخي در جهت بهسازي، مرمت، و نوسازي ساختمانهاي آنها از اقدامات اصلي دفاتر تسهيل گري بافت فرسوده است.
کد خبر: ۸۸۵۳۷۵۱
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان با اشاره به تشكيل دفاتر تسهيل­ گري در بافت فرسوده زنجان، گفت: اهداف دیگر این دفاتر حل مشکلات احتمالي آنها در زمينه ­هاي نوسازي بناها و تجميع ساختمان­ها و احيا و نوسازي بافت فرسوده و توسعه محلات و توزيع عادلانه ثروت و آگاه سازی و جلب مشارکت شهروندان در بهسازی بافت فرسوده و اتصال سرمایه گذار به مالک نسبت به ايجاد اين دفاتر در مركز شهر زنجان است.

مهرداد سلطانی افزود: بر همين اساس معاونت شهرسازي و معماري نسبت به اخذ قرارداد تسهيل گري اقدام نموده و در دی ماه سال گذشته با شركت ذيصلاح قرارداد منعقد شد.

وی با اشاره به کارکرد تسهیل گری اظهار داشت: اگر قرار باشد تعريفي عام از تسهيل گري ارائه دهيم، مي توان آن را مجموعه روش ها و مهارت هايي دانست كه به آسان تر كردن امور كمك كنند. حال بخشي كه امروزه مطرح است تسهيل‌گري در نوسازي بافت فرسوده و مناطق ناپايدار شهري است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان با بیان اینکه تسهيل­ گر كسي است كه كارها را آسان مي كند، تصریح کرد: راهنمايي و كمك به قشر ساكنين در بافت فرسوده و البته با ارزش تاريخي در جهت بهسازي، مرمت، و نوسازي ساختمانهاي ايشان از اقدامات اصلي دفاتر تسهيل گري بافت فرسوده است.

سلطانی خاطر نشان کرد: اين دفاتر سعي دارند همشهريان گرامي را در جهت نوسازي و بهسازي بناها ياري رسان باشند در واقع خط مشي اصلي اين دفاتر ارتباط مردمي و ايجاد تشكل هاي محلي در جهت تسريع در پيشبرد اهداف مشترك دفتر و ساكنان بافت فرسوده است.

وی تصریح کرد: این دفاتر بر اساس قوانین انجام شده و طبق بند یک ماده 42 فصل هشتم آيين­نامه اجرايي قانون ساماندهي و حمايت از توليد و عرضه مسكن و موضوع تصويب­نامه شماره 24198/ت41527ك مورخ 7/2/88 هيات وزيران، و دستورالعمل ساز و كار تشكيل خدمات نوسازي محدوده ها و محلات بافت فرسوده شهري به شماره 22/2/75/99 مورخ 29/1/90 و عمل به تباصر پيوست بودجه مصوب سال 1395 شهرداري زنجان و دستور شهردار محترم شهر زنجان تشکیل شده است.

محل دفتر تسهيل‌گری زنجان به آدرس دروازه رشت، ابتداي خيابان بعثت، ساختمان رسولي، پلاك 1/72 واقع است و شهروندان می‌توانند برای تماس با این دفاتر با شماره‌های 33455589 و 33461205 تماس حاصل نمایند.

ارسال نظرات