برگزاری کارگاه طب اسلامی با موضوع "جایگاه طب پیشگیری در اسلام" در بافق

کارگاه طب اسلامی با موضوع "جایگاه طب پیشگیری در اسلام" دیروز عصر در محل حوزه مقاومت شهدای خواهر کارگاه طب اسلامی توسط پایگاه مقاومت رضوان با حضور "افضلی" برگزار گردید.
کد خبر: ۸۸۵۴۰۷۰
|
۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از بافق، کارگاه طب اسلامی با موضوع "جایگاه طب پیشگیری در اسلام" دیروز عصر در محل حوزه مقاومت شهدای خواهر کارگاه طب اسلامی توسط پایگاه مقاومت رضوان با حضور "افضلی" برگزار گردید.

وی ابتدا در مورد جایگاه طب پیشگیری در اسلام سخن گفت، سپس چند توصیه ی بهداشتی درمانی از کلام گوهر بار صادق آل محمد علیه السلام بیان کرد.

وی گفت : بررسی متون اسلامى به روشنى نشان مى دهد كه يكى از اهداف اصلى حكمت هاى مهم احكام و مقررات اسلامى ، طب پيشگيرانه ، از طريق پيشگيرى از بيمارىها و تامين سلامت انسان است . خداوند متعال ، تصريح مى كند كه قرآن و برنامه هاى نورانى و حيات بخش آن ، جامعه بشر را به راه هاى تامين سلامت ، رهنمون مى گردد :

يهدى به الله من اتبع رضونه سبل السلم .(مائده ، آيه 16 )

خداوند، هر كه را از خشنودى او پيروى كند، به وسيله آن (كتاب )به راه هاى سلامت ، رهنمون مى شود .
و بدين سان ، انسان مى تواند با پيوند با خدا و برنامه هايى كه او براى زندگى بشر ارائه كرده ، به بزرگ ترين نعمت هاى الهى دست يابد و نه تنها آخرت ، بلكه سلامت و سعادت و خوش بختى دنياى خود را نيز تامين نمايد .

در ادامه مبدا علم طب را بیان کرد و گفت : برخى از دانشمندان بر اين باورند كه علم طب ، مبدأى الهى دارد و متكى به وحى است و پایه و اساس تمامی علوم پزشکی که امروزه مورد استفاده می باشد، طب اسلامی است.با توجه به اینکه صدور احادیث که در زمینه ی طب اسلامی مورد بررسی قرار می گیرند در فضایی با سبک زندگی متفاوت صادر شده جهت بهره گیری از این احادیث، باید با مشورت متخصصین مجربی که به سبک زندگی مدرن امروز و نیاز های جامعه از حیث سلامت و پیشگیری از بیماری ها واقف هستند ،صورت گیرد .

در پایان توصیه های بهداشتی- درمانی از کلام امام صادق علیه السلام را گفت که برخی از آنها عبارتند از:

به وسيله سير دردهاى خود را درمان كنيد، امّا با دهان بويناك به مسجد نرويد .
امام صادق (ع) فرموده اند: كه خوردن پياز رنگ چهره رابرافروخته مى كند و خستگى را از بدن برداشته اعصاب را استوار مى كند و بيمارى تبرا شفا مى دهد .
ترب مصرف كنيد زيرا برگ اين گياه ، گاز معده را در هم شكسته و مغزش،جريان ادرار را آسان ساخته و ريشه اش بلغم را مى برد .
خوردن هويج در علاج قولنج و بواسير موثراست و اين گياه هم از گياهانى است كه بر قوه ى باه(نيروى جنسى)مى افزايد و كليه را گرم مى كند .
خوردن كدو ، قواى عقلى و حيات مغزى انسان را زياد خواهدكرد و براى درد قولنج هم دارويى سودمند است .


ارسال نظرات