میزبانی دانشگاه مازندران از نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور

رئیس دانشگاه مازندران، از برگزاری سی و هشتمین نمایشگاه تخصصی دستاوردهای صنعتی کشور به میزبانی این دانشگاه خبر داد.
کد خبر: ۸۸۵۴۴۸۴
|
۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدخلاق میرنیا در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و طی یک دهه اخیر، صنعت هسته‌ای کشور راه پ فراز و نشیبی را  برای دست‌یابی به آنچه ملت اسلامی ایران در بهره‌مندی از کاربردهای این صنعت در بخش‌های انرژی، صنعت درمان، تکنولوژی و رفاهی را پشت سر گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه تا اوایل قرن ششم ایران پیشتاز علم و تکنولوژی در جهان بود، گفت: با حمله مغول به کشور، بسیاری از یافته‌های علمی ما از بین رفت و چراغ علم در ایران خاموش شد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه غربی‌ها از سال 1396 کار خود را در زمینه علمی شروع و از توان هسته‌ای استفاده کردند، گفت: غربی‌ها تمام تلاش خود را به کار بردند تا ایرانیان را از دست‌یابی به علوم هسته‌ای محروم و آنها را از دست‌یابی به این علم بازدارند.

میرنیا با اشاره به اینکه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، کشور ما با وجود مخالفت‌های غربی‌ها توانست از علم هسته‌ای بهره‌مند شود،اظهار کرد: در حال حاضر در اغلب دانشگاه‌های کشور فیزیک هسته‌ای تدریس می‌شود.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم نقش ارزنده‌ای در پیشرفت و توسعه علم هسته‌ای در کشور داشته است، گفت: دولت در صدد است با برگزاری این نمایشگاه‌ها آخرین دستاورد علمی دانشمندان و نخبگان ما را در معرض دید جهانیان قرار دهد.

رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه یکی از اقدامات دشمن، ایران هراسی در بین کشورها است،افزود: با برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌توانیم نقشه شوم دشمنان را خنثی کنیم.

میرنیا با بیان اینکه ترور دانشمندان هسته‌ای به خاطر ایران هراسی بود، گفت: این نمایشگاه به دنبال آن است که به جهان ثابت کند ایران کشوری صلح‌جو است.

وی، نوبودن صنعت در داخل کشور و عدم آگاهی مناسب نسبت به آن، محدود بودن فضاهای اطلاع‌رسانی در رابطه با جزئیات این صنعت در سطح دنیا،ارائه دستاوردها به‌صورت عینی و بومی بودن این دستاوردها به‌ویژه در بخش چرخه سوخت و آب سنگین را از جمله ضرورت برگزاری این نمایشگاه دانست.

رئیس دانشگاه مازندران، آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به دانش بومی صنعت هسته‌ای و معرفی آن به‌عنوان یک تکنولوژی مفید در زندگی، رفع ابهام در زمینه فعالیت هسته‌ای چه از لحاظ ایمنی و زیست‌محیطی و چه از لحاظ سیاسی، ایجاد علاقه‌مندی و جذب کارشناسان، توجه خودباوری و غرور ملی و معرفی کاربردهای جنبی این صنعت به‌ویژه کشاورزی و پزشکی را از جمله اهداف و فواید برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

میرنیا با اعلام اینکه این نمایشگاه در سه بخش چرخه سوخت هسته‌ای، نیروگاهی و کاربردهای جانبی صنعت هسته‌ای در صنایع مختلف از جمله پزشکی و کشاورزی برگزار می‌شود، اظهار کرد: 400 قلم از انواع تجهیزات آخرین دستاورد سازمان انرژی اتمی در 20 غرفه این نمایشگاه ارائه می‌شود.

وی در پایان زمان برگزاری این نمایشگاه را 16 تا 20 اردیبهشت ماه اعلام کرد و گفت: ساعت بازدید از این نمایشگاه همه روزه از ساعت 9 تا 13 و 14:30 تا 16 است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها