بارش تگرگ سنندج راسفید پوش کرد/ادامه امواج فعال بارشی در استان

مدیر کل هواشناسی استان کردستان گفت: شرایط جوی استان طی امروز و فردا با افزایش ابر، وزش باد و احتمال وقوع بارش های پراکنده و رگباری همراه است و امکان آبگرفتگی معابرشهری وروستایی وسیلاب های موقت وجود دارد.
کد خبر: ۸۸۵۴۹۱۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای استان، بارش های پراکنده رگباری باران ، از بامداد دیشب در سنندج با بارش تگرگ همراه بود و در سه نوبت ، این شهر را سفید پوش کرد و موجب آبگرفتگی شدید معابر شد.


بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کردستان شرایط جوی این استان طی امروز و فردا بر همین شرایط خواهد بود و با افزایش ابر، وزش باد و احتمال وقوع بارش های پراکنده و رگباری همراه خواهد بود.


مدیر کل هواشناسی استان کردستان در این زمینه گفت: تحلیل وبررسی آخرین نقشه های پیش یابی ، طی امروز چهارشنبه تا صبح پنجشنبه استان در دامنه تاثیر و نفوذ امواج فعال بارشی و ناپایدار قرار می گیرد که پیامدآن ابری شدن هوا،ورش باد همراه بارگبارباران و رعدوبرق با احتمال تگرگ است وبا توجه به حجم بارش ها وروان آب ایجادشده امکان آبگرفتگی معابرشهری وروستایی وسیلاب های موقت وجود دارد.


محمدطالبحیدری افزود: برای پنجشنبه رگبارباران با احتمال رعدوبرق پیش بینی می شود که در ساعات شب از میزان ناپایداری ها کاسته می شود.


 وی گفت: ازامروزتا روزپنجشنبه به دلیل شرایط تشکیل وگسترش گردوخاک برروی عراق وسوریه بخشی از آن به استان منتقل وکیفیت هوا ودید راکاهش می دهد.


وی بیشترین میزان بارش ها در 24 ساعت گذشته را مربوط به هزارکانیان و مریوان با 28 سانتی متر اعلام کرد.


گفتنی است شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان نیز روز گذشته نسبت به وقوع سیل و احتمال سرریز شدن سد قشلاق سنندج هشدار داد که با توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و کمیته بحران کشور، مبنی بر وقوع بارندگی‌های قابل توجه در روزهای پیش رو، وقوع سیل در رودخانه‌های استان خاصه رودخانه قشلاق و پایاب سد قشلاق و سدگاوشان محتمل است.



ارسال نظرات