خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی:

بهره‌گیری از قرآن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است

مدیرکل اوقاف و امورخیریه آذربایجان‌شرقی، هدف از برگزاری مسابقات قرآن را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و یادآور شد: بهره‌گیری از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.
کد خبر: ۸۸۵۵۰۳۲
|
۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف وامور خیریه استان، حجت الاسلام علی مصائبی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به‌ عنوانمتولی عالی‌ترین سطح مسابقات قرآنی در کشور است، گفت: مرحله شهرستانی چهلمین دوره مسابقات حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم از این هفته در استان آغاز می‌شود.
وی افزود: شکل برگزاری مسابقات اوقاف و امورخیریه به گونه‌ای است که نفرات برگزیده مرحله شهرستانی به مرحله استانی و از آن به مرحله کشوری و بین‌المللی راه خواهند یافت و اگر این سلسله مراتب در برگزاری مسابقات نباشد ایجاد رقابت و شناسایی استعدادهای قرآنی پدید نمی‌آید.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، اظهار کرد: اهمیت برگزاری مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در میان مردم به‌ویژه جوانان به گونه‌ای است که می‌توان از آن برای گرایش جوانان به سوی قرآن و عترت استفاده کرد که این ظرفیت اثرات موثری در جامعه خواهد داشت.
حجت‌الاسلام مصائبی در ادامه هدف دیگر از برگزاری این مسابقات، را ترویج فرهنگ قرآنی و دین مبین اسلام در جامعه دانست و یادآور شد: استفاده از معارف قرآن و آموزه‌های آن بهترین راه نهادینه‌سازی معارف دینی است.
وی خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن که هر ساله توسط سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود و از جمله مسابقاتی است که نه رده سنی و نه قشر شناخته شده‌ا‌ی دارد و همه اقشار مختلف مردم در هر رده تحصیلی و هر شغلی می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بر جامعیت قرآن نسبت به دیگر کتاب‌های آسمانی تأکید کرد و گفت: قرآن کریم آن‌قدر ابعاد مختلفی دارد که هرچقدر در عرصه های فرهنگی و اجتماعی برای توجه بیشتر به این کتاب الهی تلاش شود کم است

ارسال نظرات
پر بیننده ها