نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

مدیریت بازرگانی در کشورمان دچار روزمرگی شده است

محسن صرامی فروشان با بیان اینکه دولتمردان بر اساس مصرف سرانه برنج کشور اقدام به برنامه ریزی کنند افزود: متاسفانه مدیریت بازرگانی در کشورمان دچار روزمرگی شده است لذا واردات بی‌رویه برنج با حجم زیادی روبرو است.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۲۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۲۲

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه ساختار سازمانی کشاورزی و مدیریت بازرگانی در کشورمان از مدیریتی برخوردار است که دچار روزمرگی شده است از اینرو با حجم فراوان واردات بی‌رویه اعم از برنج مواجه شده ایم.

وی با بیان اینکه دولتمردان بر اساس مصرف سرانه برنج کشور اقدام به برنامه ریزی کنند افزود: ساده ترین روش این است که مسوولان ، تقویم شمسی را در برابرشان قرار دهند تا از این طریق بتوانند مناسبت های متفاوت دینی و باستانی را بررسی کنند.

وی در ادامه بیان داشت: نیازهای روزانه سرانه کشور در محصولاتی همچون برنج مشخص است بر اساس این مصرف تولید را برنامه ریزی کنند  و برای میزان واردات هم برنامه ریزی کنند.

صرامی فروشان در خاتمه افزود: باید تغییر ساختار غیر نفتی به سمت کالاهایی با ارزش افزوده بیشتر و مدیریت هر چه بیشتر واردات در کشورمان شکل بگیرد.

 گفتنی است اگر چه افزایش واردات کالاهای واسطه ای و سرمایه ای ضامن ثبات تولید و صادرات در کشور باید مورد مدیریت قرار بگیرد؛ افزایش سهم و ارزش کالاهای مصرفی در ترکیب واردات کشور دارای آثار سوء بر برخی صنایع داخلی بوده و می‌تواند آثار محدود کننده ای بر فرایندهای رشد داشته باشد.

ارسال نظرات