نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

برنج وارداتی نشانه افزایش وابستگی اقتصاد کشورمان است

محسن صرامی فروشان گفت: برنج وارداتی نشان از افزایش وابستگی در اقتصاد کشورمان است دولت باید سیاست‌هایی را در جهت حمایت واقعی از برنج و برنجکاران را مد نظر قرار دهد تا عرصه برای جولان برنج های خارجی فراهم نشود.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۳۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۴۶

محسن صرامی فروشان نماینده سابق مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه شبکه های قاچاق و مافیای واردات در مدیریت بازرگانی در صنعت معدن تجارت و کشاورزی مستقر هستند و دنبال منافع شخصی و گروهی و شرکت های ثبتی شخصی و گروهی خودشان هستند.

وی با بیان اینکه تولید داخلی برنج بر اساس نیازهای داخلی و بازار داخلی تنظیم شود افزود: باید مسوولان با بهره گیری از تولید داخلی، جهت گیری برنج داخلی را هم در پاسخ به نیازهای داخلی و بازار داخلی تنظیم کنند.

وی در ادامه گفت: سلیقه های مصرفی برنج داخلی در کانون توجه قرار بگیرد؛ تولید برنج داخلی باید با توجه به کشش درآمد داخلی و سطح تقاضای داخلی شکل بگیرد که بتوانداستقلال اقتصادی، خودکفایی برنج را به بارآورد.

صرامی فروشان افزود: برنج وارداتی نشان از افزایش وابستگی در اقتصاد کشورمان است از اینرو برنجکاران داخلی نمی‌توانند از امکانات و منابع داخلی کشورمان استفاده کنند . لذا دولت باید سیاست‌هایی را در جهت حمایت واقعی از برنج و برنجکاران را مد نظر قرار دهد تا عرصه برای جولان برنج های خارجی فراهم نشود.

ارسال نظرات