یکی از اشکالات بحث تولید و اشتغال تأمین منابع مالی است

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال 94 حدود 54 درصد و در سال 95 حدود 42 درصد کسری بودجه داشتیم که شاید یکی از اشکالاتی که در بحث تولید و اشتغال داریم به همین موضوع تأمین منابع مالی برمی‌گردد، گفت: باید با انتخاب اصلح بتوانیم از این شرایط سخت کشور و فضای معیشتی جامعه عبور کنیم.
کد خبر: ۸۸۵۵۶۱۵
|
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالله رضیان در همایش گرامیداشت روز معلم این شهرستان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر شهدای جنگ تحمیلی، شهدای مدافع حرم و تبریک هفته معلم به آیه 164 سوره آل‌عمران اشاره و اظهار کرد: «لَقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَی الْمُؤْمِنِینَ إِذْ بَعَثَ فِیهِمْ رَسُولًا مِنْ أَنْفُسِهِمْ یتْلُو عَلَیهِمْ آیاتِهِ وَیزَکیهِمْ وَیعَلِّمُهُمُ الْکتَابَ وَالْحِکمَةَ وَإِنْ کانُوا مِنْ قَبْلُ لَفِی ضَلَالٍ مُبِینٍ» اولین معلم خدای بزرگ است و بعد از خداوند 124 هزار پیامبر فرستاده‌شده خداوند به همین دلیل ارزش و کرامت معلم بسیار بالا است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نظام مقدس جمهوری اسلامی وظیفه‌داریم در ابتدا کرامت و ارزش استاد و معلم را از جهت معنوی حفظ کنیم، تصریح کرد: حرمت استاد و معلم در جامعه ما از جهت فرهنگی شکسته و آن حرمتی که شایسته استاد هست امروز ادا نمی‌شود.

وی ادامه داد: با همه عزت، ارزش و احترامی که معلم و استاد در نگاه دینی، نگاه جامعه و تاریخ کهن ما دارد اما در این زمینه بدعمل کردیم.

رضیان با بیان اینکه در موضوع بودجه سال جاری حدود 5 هزار میلیارد قرار بوده به فرهنگیان داده شود، اظهار کرد: بعد از جروبحث‌های زیاد که منابع تأمین این مبلغ از کجاست و با توجه به خوب نبودن فضای مالی کشور قرار است این 5 هزار میلیارد در اختیار جامعه فرهنگی کشور قرار بگیرد و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این موضوع رأی مخالف ندادند که شاید جزو موضوعات معدود باشد.

وی افزود: در سال 94 حدود 54 درصد و در سال 95 حدود 42 درصد کسری بودجه داشتیم که شاید یکی از اشکالاتی که در بحث تولید و اشتغال داریم به همین موضوع تأمین منابع مالی برمی‌گردد.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با اشاره به اینکه مجلس همه همت و تلاش خود را برای حفظ کرامت جامعه فرهنگیان و بازنشستگان عزیز قرار داده، تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اتفاقات خوبی خواهد افتاد و همه تلاش‌ها شده تا این کرامت به نحو احسن حفظ شود.

وی ادامه داد: در نشستی که مجمع نمایندگان مازندران با وزیر آموزش‌وپرورش داشت صحبت‌های زیادی مطرح شد و آقای وزیر هم قول‌هایی داند همچنین مدیرکل بودجه وی هم در تلویزیون توضیحاتی ارائه دادند که تا چهار ماه آینده برنامه‌ای جامع تدوین در همسان‌سازی حقوق معلمان و تغییراتی در فضای آموزشی ایجاد کنند.

رضیان با بیان اینکه جامعه در فضای تخصصی نباید سیاسی باشد اما در کشور ما این آفت به وجود آمده است و در همه بخش‌های تخصصی ورود پیداکرده، اظهار کرد: انتخابات ریاست‌جمهور برای ما سرنوشت‌ساز است چرا که سکان دولت و برنامه‌ریزی برای نظام در اختیار یک نفر قرار می‌گیرد.

وی افزود: فضاهای مختلفی در جامعه برای مردم ایجاد می‌شود اما به فرمایش مقام معظم رهبری: «مردم ما هوشیار و باهوش هستند و می‌توانند درست انتخاب کنند.»

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه، جویبار و سیمرغ با تأکید بر اینکه باید در فضای موجود در کشور هوشیار، باهوش و دقت نظر بالایی را داشته باشیم، تصریح کرد: نکته مهمی که باید برای همه ما ارزش داشته باشد فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مردم است و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و حفظ امنیت ملی نظام در گرو حضور مردم است.

رضیان با بیان اینکه همه باید شرکت کنیم و با انتخاب اصلح بتوانیم از این شرایط سخت کشور و فضای معیشتی جامعه عبور کنیم، اظهار کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی رصد جدی‌تری بر روی انتخاب وزرا دارند و این‌گونه نیست که هر وزیری را بپذیرند.

وی افزود: نگاه مجلس شورای اسلامی این است که در انتخاب وزرا دقت بالایی داشته باشد تا با انتخاب مدیران توانمند و باروحیه جهادی بتوانیم مشکلات به وجود آمده را مدیریت کنیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها