امام جمعه موقت مهریز تأکید کرد:

رعایت حریم اسلام ؛ ویژگی کاندیدای اصلح

افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت کرده و می خواهند مسئولیت شهر و کشور را به عهده بگیرند، باید حریم اسلام و آرمان های نظام اسلامی را در نظر بگیرند و کسی که عزت اسلامی مورد توجه او نباشد و بنا به مسائلی بخواهد زیر سلطه بیگانگان قرار بگیرد قطعاً کاندیدای اصلح نخواهد بود.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۱۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۶:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از مهریز، حجت الاسلام رضا شریفی این هفته نیز امام جمعه موقت مهریز بود و در خطبه های نماز جمعه این هفته مهریز، مناسبت های هفته در پیش رو را یادآور شد: یکشنبه هفدهم اردیبهشت ماه سالروز تاسیس بسیج سازندگی است. نهادی که بعد از انقلاب خدمات ارزنده ای به مستضعفین و قشر سطح پایین جامعه در مناطق محروم کرد که جا دارد از زحمات مسئولین بسیج سازندگی به خاطر همت و تلاش در محرومیت زدایی و خدمت به محرومین تقدیر و تشکر کنیم.

شریفی به مناسبت هجدهم اردیبهشت ماه سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) فرزند برومند امام حسین (ع) که به نام روز جوان نامگذاری شده است اشاره کرد و گفت: دشمنان و و در رأس آن ها آمریکا و ایادی آن برای نابودی جوانان ما و اعتقادات آنها کمین کرده اند و قصد دارند جوانان را از صحنه انقلاب دور کنند.

امام جمعه موقت مهریز خطاب به خانواده ها به لزوم آگاهی و مراقبت از فرزندان شان در این برهه حساس تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه در دانشگاه ها و مدارس حتی در مقطع ابتدایی با شبهه پراکنی و القاء آن به دانش آموزان و دانشجویان ما آنها را از راست منحرف می کنند که به توجه جدی و حساسیت مسئولین و خانواده ها نیازمند است.

این مسئول افزود: مناسبت دیگر روز هجدهم اردیبهشت ماه، روز بیماریهای خاص است و لازم است با همت همگانی مردم و دولت مشکلات افرادی که از بیماری های خاص رنج می برند مرتفع شود.

وی از انتخابات به عنوان مهمترین بحث این ایام یاد کرد و خاطر نشان کرد: هفته های گذشته در مورد انتخابات صحبت کردم و امروز ویژگی های انتخاب کاندید اصلح را با توجه به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه و مقام معظم رهبری بازگو می کنم.

رئیس دفتر سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به فرمایش امام خمینی رحمت الله علیه درخصوص ویژگی مهم و اصلی نامزدهای انتخابات گفت: امام فرمودند کسی که حریم اسلام را رعایت نمی کند چطور می خواهد حافظ اسلام باشد. بنابراین افرادی که در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها شرکت نموده اند و می خواهند مسئولیت شهر و کشور را به عهده بگیرند باید حریم اسلام و آرمان های نظام اسلامی را در نظر بگیرند و کسی که عزت اسلامی مورد توجه او نباشد و بنا به مسائلی بخواهد زیر سلطه بیگانگان قرار بگیرد قطعاً کاندید اصلح نخواهد بود.

شریفی با تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری در مورد قول نامزدهای انتخاباتی برای گره گشایی از مشکلات مردم و نه گره گشایی از مشکل بیگانگان اظهار داشت: متاسفانه در کشور کارهایی صورت می گیرد که به مذاق بیگانگان خوش می آید به طوریکه رسانه های بیگانه و ضد انقلاب به مردم القا می کنند که فلان نامزد انتخاباتی که به آنها چراغ سبز نشان داده کاندید اصلح است. همچنین توجه به این نکته که به چه دلیل دشمنان ایران و اسلام به نفع کاندیدای خاص، تحمیل تحریم ها را تا بعد از انتخابات متوقف کرده اند بسیار حائز اهمیت است.

وی برای حضور در انتخابات و انتخاب اصلح، مردم را به هوشیاری و زیرکی دعوت کرد و گفت: هر چند به فرموده امیرالمومنین (ع) مومن زیرک و باهوش است لیکن گاهی اوقات مردم از روی تعصب و جانبداری از افراد خاصی و توجه به ظواهر امر و وعده های زیبا فریب می خورند.

این مسئول ویژگی های نامزد اصلح در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری را برشمرد و گفت: توجه به عزت اسلامی و غرور ملی در برابر بیگانگان، تلاش و همت برای خدمت رسانی به مردم و پیشرفت هر چه بیشتر کشور، داشتن سعه صدر و انتقادپذیری، کنترل و نظارت بر مجموعه زیربط و زیردست خود و توجه ویژه به قشر آسیب پذیر جامعه و محرومین از مهمترین ویژگی های کاندید اصلح است.

وی به حادثه معدن آزاد شهر استان گلستان اشاره کرد و تسلیت خود را بابت معدنکارانی که جان خود را از دست دادند اعلام کرد و اظهار داشت: برداشت غیرقانونی از بیت المال و دریافت حقوق های نجومی در حالی صورت می گیرد که وضعیت معیشتی کارگران و حتی معدنکارانی که دچار حادثه شدند وخیم است و امیدواریم مسئولین امر برای رفاه و معیشت مردم گام مؤثری بردارند.

شریفی درخصوص انتخاب خطیب جمعه شهرستان مهریز توضیح داد: ضمن قدردانی از حضور مردم در مراسمات حجت الاسلام علی برهان، امام جمعه فقید مهریز و هم چنین مشارکت در انتخاب امام جمعه جدید برای شهرستان مهریز، از سلایق و اقشار مختلف در زمینه انتخاب امام جمعه جدید استفاده شد و طبق سیاست های دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه سراسر کشور، کسی انتخاب شد که بتواند ان شاءالله بین اقشار مردم مهریز وحدت و هماهنگی ایجاد کند و ویژگی های خاصی مانند انقلابی گری، ولایتمداری و تدین و دینداری داشته باشد که الحمدالله حجت الاسلام عبدالرضا محی الدینی که اصالتاً رفسنجانی و والده وی یزدی است این خصوصیات را دارا بود و به سمت امام جمعه شهرستان مهریز منتصب شد.

در پایان رئیس دفتر شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان یزد که به مدت 6 هفته امام جمعه موقت مهریز بود از نمازگزاران حلالیت طلبید و برای عاقبت بخیری نمازگزاران و برگزاری انتخاباتی آرام و با حضور حداکثری مردم فهیم و مومن در این برهه حساس دعا کرد.

ارسال نظرات