خبرهای داغ:
معاون شهردار شیراز:

شهرداری شیراز ۴ هزارمیلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرد

معاون مالی و اقتصادی شهردار شیراز با بیان اینکه در سال‌های گذشته شهرداری شیراز ۴ هزارمیلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد کرد گفت: تحلیل‌های اشتباه در مورد مسائل مالی شهرداری شیراز غیرمنصفانه است.
کد خبر: ۸۸۵۵۷۵۳
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۳

محمد اسدی  اظهار داشت: موجودی و میزان ارزش افزوده شهرداری شیراز در حال حاضر نزدیک 100 طرح و کالای آماده قابل فروش  به ارزش حدود چهارهزار میلیارد تومان است که شهرداری بر روی اراضی و املاک خود ایجاد کرده که اینها در هر لحظه قابل فروش بوده و کمک بسیار خوبی به شهرداری می‌کند.

اسدی به بودجه شهرداری شیراز در پنج سال گذشته اشاره کرد و گفت: این بودجه حدود 290 درصد رشد داشته و سه برابر شده به طوری که در سال 96 پس از کلان‌شهر تهران بودجه شهرداری شیراز در بین سایر کلان‌شهرها به عنوان بودجه اول کلان‌شهرها به مبلغ  3 هزار و 280 میلیارد تومان رسیده است.

وی افزود: نکته گفتنی در بودجه شهرداری شیراز این است که حدود 85 درصد آن عمرانی بوده و میزان وابستگی  به درآمدهای ناپایدار شامل عوارض ساختمانی در این چهار سال نیز حدود 16 درصد کاهش یافته است.

اسدی تصریح کرد:  همچنین امروز میزان وابستگی بودجه کل شهرداری به عوارض ساختمانی نزدیک 31.5 درصد است و مابقی از طریق درآمدهای پایدار و سایر منابع سرمایه‌گذاری و روش‌های تامین منابع مالی به دست می‌آید.

معاون شهردار شیراز در مورد اوراق مشارکت شهرداری نیز گفت: شهرداری شیراز چهار مرتبه اوراق مشارکت فروخته که دو مرتبه آن به طور کامل تسویه حساب شده و در اوراق دیگر نیز  بیشتر سود کوپن‌ها نیز پرداخت و در موعد مقرر نیز پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه براساس گزارش بانک‌های عاملی که با شهرداری کار می‌کنند، ریسک مالی شهرداری شیراز در کمترین سطح ممکن و بین صفر و یک درصد است افزود: این رقم و عدد مثال‌زدنی است و هیچ کلان‌شهری نیست که ریسک مالی آن صفرتا یک درصد باشد و تنها شهرداری شیراز است که ریسک مالی آن و تعهداتی که باید در سررسیدهای مختلف دهد بین صفر یا یک درصد باشد.  

اسدی گفت: در موضوع اوراق مشارکت همچنین 1200 میلیارد تومان ارزش افزوده ایجاد شده که در موضوع سرمایه گذاری نیز در این چهار سال بیش از دو هزار میلیارد تومان قرار داد سرمایه‌گذاری منعقد شده  است.

وی افزود: در این چهار سال همچنین میزان رشد کمک به قطار شهری به حداقل 150 میلیارد تومان در سال رسیده که در این بخش نیز توانستیم در دوره چهارم شورای اسلامی شهر شیراز دو مرتبه به مسافت 14 کیلومتر، خط یک مترو را به بهره‌برداری برسانیم.

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز بیان کرد: با این حجم فعالیت مالی و اقتصادی در شهرداری اگر یکی متوجه نباشد و منصفانه نگاه نکند می‌گوید شهرداری از کجا تامین مالی می‌کند.

اسدی تصریح کرد: این نیست که شهرداری وام بیش از حد بگیرد، بلکه توانسته از محل قراردهای سرمایه‌گذاری آنها را به مرحله بهره‌برداری برساند و با اوراقی که شهرداری منتشر کرده پروژه‌های ساختمانی آن به بهره‌برداری رسانده و شهرداری با فروش آن  صرف پروژه های عمرانی می‌کند.

معاون شهردار شیراز در مورد انتقادهای برخی سیاسیون به وضعیت مالی و اقتصادی شهرداری شیراز و بیان ورشکستگی آن گفت: این حرف‌ها به طور کامل غیرمنصفانه و کذب محض است و هرکسی ادعایی دارد بیاید و با عدد و رقم با او بحث کرده و مستندات را به او ارائه می‌دهیم و خودش هم به اشتباهات خود پی می‌برد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها