تجلیل از ماماهای نمونه در کهگیلویه+ تصویر

به مناسبت روز جهانی ماما از 24نفر ازماماهای نمونه مراکز بهداشتی شهرستان کهگیلویه تجلیل شد .
کد خبر: ۸۸۵۶۲۲۶
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه در این مراسم تجلیل از ماماهای نمونخ که در سالن آمفی تئاتر بیمارستان امام خمینی دهدشتتجلیل از ماماهای نمونه در کهگیلویه برگزار شد گفت: انجام مراقبت های پیش از زایمان و برگزاری کلاس های آموزشی ویژه مادران باردار در زایشگاه بیمارستان و مراکز بهداشتی شهرستان موجب شده که مرگ میر مادران باردار در طی 10 سال گذشته به صفر برسد.
دکتر داوری انجام مراقبت های ویژه قبل، حین و بعد از زایمان مادران باردار را یکی از شاخص های مهم توسعه سلامت دانست و افزود: ماماهای شاغل در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت و مراکز بهداشتی شهرستان نقش موثری در بهبود و رشد سلامت مادران باردار از خود به جای گذاشتند.
وی گفت: در سال گذشته در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت 65 درصد زایمان به روش طبیعی، 35 درصد زایمان به روش سزارین و 46 درصد زایمان ها هم با استفاده از روش های زایمان بدون درد انجام شد.
داوری رایگان بودن زایمان طبیعی و انجام زایمان طبیعی با استفاده روش های بی حسی اسپاینال، بی حسی اپیدورال و گاز استنشاقی انتونوکس را از جمله عوامل ترویج زایمان طبیعی و کاهش 4 درصدی زایمان به روش سزارین در این بیمارستان دانست و افزود: همین عوامل موجب شد بیمارستان امام خمینی دهدشت در ترویج زایمان طبیعی در کشور مقاوم نخست را کسب و لوح تقدیر از وزارت بهداشت دریافت کند.
در پایان این مراسم از24 نفر از ماماهای نمونه شاغل در بخش زایشگاه بیمارستان امام خمینی دهدشت و مراکز بهداشتی شهرستان کهگیلویه با اهدا لوح و هدایاتجلیل شد.
ارسال نظرات