خبرهای داغ:
شهردار تبریز عنوان کرد؛

توزیع فرصت‌های سرمایه‌گذاری با اولویت مناطق کم‌برخوردار

شهردار تبریز در مراسم آغاز عملیات اجرایی هتل دانیال تبریز با اشاره به این‌که رونق اجتماعی، بدون نقش فعالان سرمایه‌گذاری، امکان‌پذیر نیست، گفت: در سال‌های اخیر، جهت‌گیری طرح های مشارکتی و سرمایه‌گذاری، با اولویت مناطق کم‌برخوردار در سطح شهر توزیع شده است.
کد خبر: ۸۸۵۶۲۳۴
|
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، موجب شد حمایت‌ از طرح‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های این حوزه، با ساز و کار قانونی منسجم در دستور کار شهرداری تبریز قرار بگیرد؛ ارائه تسهیلات ویژه به گروه‌های هتل‌سازی و تسریع در صدور پروانه‌های ساخت، از جمله این قوانین است که با حمایت مدیریت استان و تصویب شورای اسلامی شهر، به ثمر نشست که طرح ساخت هتل ‌دانیال، از نتایج مهم آن به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: در سه سال گذشته، به خصوص پس از انتخاب تبریز به پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال 2018، توزیع طرح ‌های عمرانی و هدایت برنامه‌های سرمایه‌گذاری با اولویت غرب تبریز، پیگیری شده است، نقش طرح هتل دانیال در همین راستا حایز اهمیت است؛ با بهره‌برداری از این مجموعه اقامتی و حضور گردشگران در این محدوده، شاهد ایجاد فرصت‌های اشتغال و رونق اقتصادی در این منطقه کم‌ برخوردارشهر خواهیم بود.

شهردار تبریز یادآور شد: طبق بسته حمایتی شهرداری تبریز، مجوزهایهتل‌سازی و ایجاد کاربری‌های گردشگری به خصوص در بافت تاریخی شهر، بدون اخذ عوارض ارائه می شود؛ مصمم هستیم که با تداوم اجرای این قانون، ظرفیت هتل‌های شهر تبریز را در یک برنامه میان‌مدت به دو برابر ارتقا دهیم.

دکتر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه بین‌المللی شهر تبریز گفت: مقبولیت بین‌المللی تبریز و کسب عناوینی از قبیل پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، پایتخت فرش دستباف و پایتخت نگارگری، از هویت شهر تبریز نشات می‌گیرد؛ در مقابل این هویت مسئولیم و باید تمام قابلیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری خود را صرف تحقق آن کنیم.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری و شورای اسلامی شهر، گفت: شور و شعور حاکم بر انتخابات، باید زمینه‌ساز حضور افراد دلسوز و نخبه‌ای باشد که شناخت کافی از شهر دارند و در پی منافع شخصی خود نیستند.

با حضور شهردار تبریز، معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی و جمعی از فعالان حوزه گردشگری، عملیات اجرایی هتل دانیال در غرب شهر تبریز آغاز شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها