آبگیری سه سد اردبیل تا پایان سال

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر اماده بودن سد گیوی ،سه سد عمارت با ۱۷۰میلیون مترمکعب ، سد احمدبیگلو با ۲۷میلیون متر مکعب و سد تازه کند با هشت میلیون متر مکعب ابگیری می شود .
کد خبر: ۸۸۵۶۲۹۹
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مجید خدابخش در جلسه شورای اداری اردبیل اراضی پایاب سد خدا آفرین را یکی از پروژه های مهم و اساسی استان دانست و گفت : بعداز اتمام پایاب سد خدا آفرین ۱/۵میلیون تن محصولات کشاورزی استان افزایش پیدا می کند که باید به فکر بازار محصولات باشیم.

وی افزود : اراضی پایاب خدا آفرین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد دلار در حال انجام است که تاکنون ۹۴۰میلیارد تومان اعتبار پرداخت شده که قراراست امسال هم ۷۴۰میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی پرداخت شود .

استاندار اردبیل تصریح کرد : در پروژه ی پایاب سد خداآفرین برخی گارگاه ها دو شیفته کار می کنند و نزدیک به هزار ماشین آلات در کار گاه های عمرانی آن مورد استفاده است .

خدابخش به اماده سازی ۲۰هزار هکتار ازاین پروژه اشاره کرد و گفت : بعداز بهره برداری می بایست تولیدات به بازارهای جهانی روسیه راه پیدا کنند.

وی به نیروگاه سبلان نیز اشاره کرد و گفت : بااختصاص ۳۵۰میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی تا سه ماه آینده این پروژه به بهره برداری خواهد رسید.

خبرنگار افتخاری بسیج از اردبیل:کبری عزیزی

 
ارسال نظرات