آیت‌الله عاملی:

روحانيون و علما در امر تقويت روحيه دينی رزمندگان نقش موثری داشتند

آیت‌الله سیدحسن عاملی در یادواره شهدای طلبه و روحانیون گرمی گفت: روحانيون و علما در امر تقويت روحيه ديني رزمندگان نيز نقش موثري داشتند.
کد خبر: ۸۸۵۶۴۱۱
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرمی به نقل از سیفار،با حضور مسئولان استانی و شهرستانی و خانواده های شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم یادواره شهدای طلبه و روحانیون گرمی در مسجد جامع این شهر برگزارشد.

امام جمعه اردبیل در این یادواره گفت: خدمات و تلاش های روحانیون و علما در به ثمر نشستن انقلاب شکوهمند اسلامی ایران، و پس از آن در عرصه‌های مختلف فراموش نشدنی است.

آیت الله عاملی با بیان اینکه در راه به ثمر نشستن این نهضت افراد زیادی جان خود را در جهت رضای خداوند فدا کردند، افزود: حضرت امام خمینی(ره) با تحمل تبعیدها ، سختی‌ها و شکنجه‌ها و با همراهی مردم این انقلاب را به پیروزی رسانده و آسایش و امنیت را برای مردم ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

وی با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی و به اذعان دوستان و دشمنان کشور ما در اوج عزت و اقتدار قرار دارد، گفت: امروز شاهد هستیم که در اکثر محافل و مجالسی که با حضور سرمداران کشورهای اروپایی و آمریکایی برگزار می‌شود؛ همواره سخن از ایران اسلامی به میان می‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه دستاوردهای انقلاب اسلامی قابل مقایسه با وضعیت دوران رژیم منحوس پهلوی نیست، اظهار کرد: علما و روحانیون خدمات و دستاوردهای انقلاب اسلامی را برای مردم بیان کنند.

وی اظهار کرد: نقش روحانیت در انقلاب اسلامی نقشی کلیدی بود چراکه اگر تقویم انقلاب و جنگ تحمیلی را ورق بزنیم با روحانیون زیادی مواجه می‌شویم که حاضر شدند برای عزت نام اسلام و قرآن در این سرزمین جان و مال خود را در طبق اخلاص بگذارند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: روحانیون و علما در زمان هشت سال جنگ تحمیلی علاوه بر پوشیدن لباس رزم و حضور در خط مقدم، در امر تقویت روحیه دینی رزمندگان نیز نقش موثری داشتند که با همت آنان و تلاش‌های سایر اقشار و رزمندگان در آن جنگ نابرابر به پیروزی رسیدیم.

آیت الله عاملی افزود: اگر امروز ملت‌های آزادی‌خواه جهان چشم به انقلاب ما دوخته‌اند، در سایه تلاش‌هایی است که روحانیون برای عزت و اقتدار این کشور کشیده‌اند.

وی اضافه کرد: امروز نیز روحانیون و علمای بزرگوار در خط مبارزه با جنگ نرم دشمنان و توطئه های جبهه استکبار جهانی هستند.

وی در بخش دیگری ازسخنان خود با گلایه از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دلیل از روی اجبار تن دادن به حضور در کمیسیون فرهنگی و همچنین طفره رفتن کاندیداهای ریاست جمهوری درمناظرات تلویزیونی نسبت به پاسخگویی به سوالات فرهنگی افزود: مسائل فرهنگی از زمان مشروطه در کشور زیر سایه سیاست قرار گرفته است و در واقع هیچگاه به مسائل فرهنگی در جامعه با جدیت و نگاه عمیق توجه نشده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور فرهنگ را زیربنای توسعه حتی در حوزه‌های سیاسی و اقتصادی عنوان کرد وافزود: اگر فرهنگ کشور که زیربنای توسعه در همه امور محسوب می‌شود مورد توجه قرار بگیردمی‌تواند حتی در سایر حوزه‌هایی که ظاهرا بیشتر در چشم‌ هستند و تاثیر قوی‌تری بر زندگی مردم دارند مثل حوزه‌های اقتصاد و سیاست نیز نقش‌آفرینی کند.

مداحی، پخش کلیپ و تجلیل از شهدای خانواده‌های طلبه و روحانی از دیگر بخشهای این مراسم بود.


ارسال نظرات