آخرین جزییات از انفجار معدن زغال سنگ

تلاش برای نجات محبوس شدگان ادامه دارد

در پی وقوع انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر تعدادی از کارگران کشته و زخمی شدند و تلاش نیروهای امدادی برای یافتن پیکرها در عمق ۱۵۰۰ متری پس از پنج روز همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۸۸۵۷۱۱۴
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
 به گزارش سرویس بسیج نیروی مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج،  در پی انفجار معدن زمستان یورت آزادشهر ظهر چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ، ۳۵ تن در داخل تونل محبوس شدند که تاکنون پیکر ۲۲ پیکر پیدا و احراز هویت  شده اند. 
مقدمی مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان از احتمال زنده بودن محبوس شدگان و  ادامه عملیات آواربرداری معدن آزادشهر خبرداد و افزود:از مجموع ۳۵ نفر معدنچی پیکر ۲۲ نفر پیدا و از معدن خارج شده است.
وی در تشریح جزییات بیشتر امداد رسانی در پنجمین روز افزود:به دلیل وجود سه انفجار پیاپی و در فاصله های نزدیک رخ داد که ننجر به ریزش آوار در سه مرحله شد.
امدادگران با تلاش های شبانه روزی موفق به آوار برداری در عمق یک هزارو ۳۵ متری زمین شدند و اوار اولین انفجار را خارج کردند.
وی ادامه داد: معدنکاران و امدادگران به منظور آواربرداری انفجار دوم پس از پیش روی در فاصله ۵تا ۶ متری  با ریزش تونل مواجه شدند و عملیات حفاری متوقف شد و امکان عبور از آوار دوم و سوم وجود نداشت.
وی با اشاره به اینکه کار آواربرداری در دو جبهه در حال انجام است، گفت: برای سرعت بخشیدن به عملیات، یک دویل از قسمت پایین معدن در حال حفر کردن است و زمان پایان آواربرداری مشخص نیست.
امکان زنده بودن معدنکاران محبوس‌شده/ ۵ یا ۶ روز عملیات آواربرداری زمان می‌برد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امیدواریم آنهایی که در مخزن استخراج هستند و گاز استنشاق نکرده‌اند، زنده مانده باشند.
انتهای پیام/
ارسال نظرات