نماینده سابق مجلس در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان بستر تربیت قرآنی جامعه را فراهم کنند

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین باید بستر مناسب را تهیه کرده و از ظرفیت های مردمی استفاده کنند اظهار داشت: بخش های مردمی خوبی داریم باید از همه امکانات بهره ببریم.
کد خبر: ۸۸۵۷۲۳۵
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳
مسئولان بستر مناسب برای تربیت قرآنی جامعه را فراهم کنند
لاله افتخاری نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با تاکید بر اهمیت فعالیت های قرآنی مادران برای تربیت فرزندان گفت: خانم ها اگر خودشان قرآنی شوند در تربیت فرزندان هم تاثیر می گذارند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبری در مورد اینکه اگر مردی به میدان بیاید یک نفر آمده اگر زنی به میدان بیاید گروهی را با خود می آورد بیان داشت: خانم هایی که به میدان می آیند فرزندان و همسران خود را و هم جامعه را تحت تاثیر قرار می دهند اگر خانمهای ما با فرهنگ قرآنی آشنا شوند و به آن عمل کنند اگر بانوان ما پیاده کردن احکام قرآن و آموزه های دینی را از خودشان شروع کنند و از خانواده هایشان به جامعه تسری دهند بسیاری از مشکلات حل شده و از آسیب های اجتماعی کاسته خواهد شد.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه مسئولین باید بستر مناسب را تهیه کرده و از ظرفیت های مردمی استفاده کنند اظهار داشت: بخش های مردمی خوبی داریم باید از همه امکانات بهره ببریم مساجد و جلسات خانگی برنامه ریزی کنند برای اینکه هم ارائه الگو و راهکار باشد و هم محتوا بدهند. خانواده ها حداقل شبی یک صفحه قرآن بخوانند و دور هم جمع شوند و حول محور قرآن با یکدیگر انس و الفت داشته باشند این خیلی در تحکیم بنیان خانواده تاثیر گذار است.

افتخاری با بیان اینکه مسئولین باید الگو داده و تجربیات موفق خود را انتقال دهند تصریح کرد: مسئولان تشویق کرده محتوا بدهند و به تشکل های مردم نهاد و قرآنی هم باید توجه شود و ارائه الگوهای قرآنی را داشته باشند و سعی کنند که در هر محله و منطقه ای قرآنی ها را شناسایی کنند و برای خدمت به قرآن در همان منطقه از انها استفاده شود. باید در کنار معرفی الگوهای ملی و بین المللی الگوهای قرآنی هر محله و منطقه ای را معرفی کنند و برای آنها حلقه وصلی باشند که هم آنها بتوانند خدمات دهند و هم خودشان با هم تعامل داشته باشند.

ارسال نظرات