تجمع صدها تن از کارگران كشت و صنعت مغان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق

جمعی از کارگران پیمانکاری شاغل در شركت كشت و صنعت و دامپروري مغان در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق خود تجمع کردند.
کد خبر: ۸۸۵۷۳۵۴
|
۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از  آران مغان، تعداد زیادى از کارگران پيمانكاري شرکت کشت و صنعت و دامپروري مغان بعلت پرداخت نشدن سه ماه حقوق و اضافه کار و سنوات خود جلو اين شرکت تجمع کردند و خواستار رسیدگى به خواسته هاى به حق خود شدند.
این کارگران می گویند: سه ماه است که حقوق نگرفته اند و اکثریت کارگران شرکت مستاجر هستند و بچه هاى محصل دارند و با توجه به وضعیت بد اقتصادى حاکم بر جامعه و همه این مشکلات، شرکت کشت و صنعت سه ماه است که حقوق ما را پرداخت نکرده و علارغم اعتراضات مکرر متاسفانه هر بار جواب سر بالا به ما مى دهند و هیچکس پاسخگوى ما نمى باشد.
اين كارگران با بیان اینکه ما به غیر از حق و حقوق مان هیچ چیز دیگرى از شرکت نمى خواهیم، تصریح کردند: ما از مدیر عامل جديد شركت، استاندار و فرماندار استدعا داریم که شخصا به این پرونده رسیدگى کنند و نگذارند حق صدها کارگر بى دفاع زیر پا گذاشته شود.
اين اعتراضات در حالي است كه تعداد کارگران تجمع کننده دست کم بيش از 300 نفر برآورد می‌شود و از قرار معلوم تجمع این کارگران در مقابل اداره مركزي شركت و در ادامه مسير منتهي به شهر پارس آباد مغان بود.
به دنبال اين اعتراضات، فرماندار، دادستان، فرمانده انتظامي و هنگ مرزي شهرستان پارس آباد مغان در جهت حل مشكلات در بين اين كارگران حاضر شدند.
این تجمع، سومين تجمع اعتراضی کارگران این شرکت در یک سال گذشته بود.
وضعيت كشت و صنعت مغان در طي سالهاي اخير بگونه اي است كه بارها صداي مسوولان و نماينده مردم منطقه را هم درآورده است بطوري كه نماينده مردم شهرستانهاي پارس آباد و بيله سوار در نشست علنی 30 تیرماه 95 در مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با اشاره به وضعیت حاکم بر کشت و صنعت مغان، آن را اسفناک دانست و گفت: شرکتی که زمانی ۱۵ هزار نفر در آن اشتغال داشت به زیر ۸۰۰ نفر رسیده است.
شكور پورحسين تصريح كرد: متاسفانه منهای مدت محدودی (در دوره حاکمیت دولت هشتم و یازدهم) این شرکت در مسیر حیات خود روز بروز بیشتر به ورطه ضعف واضمحلال افتاد تاجایی که در بسیاری مواقع از آن شرکت عظیم الجثه و پهناور، جز لاشه بیجان چیزی نمانده بود و همان ظرفیت ۱۵۰۰۰ نفری اشتغالزایی، امروز به زیر ۸۰۰ نفر رسیده، از کارخانجات صنایع تبدیلی و ماشین آلات جز مشتی آهن قراضه موریانه خورده چیز دیگری نمانده است.
 


///

////

///

////

///

///

///

///

///

///


 
ارسال نظرات