معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل:

بيش از يك‌هزار نوعروس ساكن در مناطق محروم راهي خانه بخت شدند

سال گذشته نزديك به 16 ميليارد ريال در قالب مساعدت‌هاي موردي به مددجويان تحت پوشش و افراد نيازمند واجد شرايط پرداخت شده است.
کد خبر: ۸۸۵۷۷۱۳
|
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از روابط عمومی كميته امداد استان ؛ عليرضا حسين نژاد، معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان اردبيل با اشاره به اينكه در سال گذشته نزديك به 16 ميليارد ريال در قالب مساعدت‌هاي موردي به مددجويان تحت پوشش و افراد نيازمند واجد شرايط پرداخت شده است، گفت: كمك‌هاي موردي به صورت كاملا بلاعوض و براي رفع مشكلات درمانی، معیشتی، تحصیلی، جهيزيه و ساير مسائل كه گريبان مددجويان را گرفته پرداخت مي‌شود تا نيازهاي اساسي آنان را به حداقل برساند.

وي با بيان اينكه اين مساعدت‌ها براي خانواده‌هاي نيازمندي كه به جهت مشكلات به وجود آمده نياز مبرم و بسيار سريع به دستگيري دارند، اختصاص مي‌يابد، تصريح كرد: مشكلات اساسي خانواده‌ها بر اساس نيازسنجي و اولويت بندي توسط مددكاران انجام گرفته و پس از بررسي‌هاي به عمل آمده، مساعدت‌هاي موردي در اختيار مددجويان قرار مي‌گيرد.

حسين نژاد با اشاره به اينكه 13 هزار و 848 نفر از مددجويان از مساعدت‌هاي موردي كميته امداد بهره‌مند شده‌اند، اظهار كرد: بر اساس بررسي‌هاي انجام يافته، بيشترين مراجعه خانواده‌هاي بي‌بضاعت در جهت دريافت مساعدت‌هاي معيشتي صورت گرفته كه هفت هزار و 727 مددجو با دريافت كمك‌هاي موردي توانسته‌اند بخشي از مشكلات خود را رفع كنند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان يادآور شد: این نهاد آماده است تا با همياري و همكاري خيران و نيكوكاران خدمات گسترده‌تري را به خانواده‌هاي نيازمند ارائه كرده و آنان را در مسير توانمندي قرار دهد.

وي با اشاره به اينكه در سال 95، دو هزار و 374 نفر از نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت حمايت زندگي مشترك خود را آغاز كرده‌اند، گفت: نزديك به 60 ميليارد ريال در قالب كمك هزينه تأمين جهيزيه و هديه ازدواج در اختيار نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت حمايت قرار گرفت تا آنان بتوانند با برپايي ازدواج آسان و ساده زندگي مشترك خودرا شروع كنند.

حسين نژاد با بيان اينكه يك‌هزار و 672 نورعوس با دريافت كمك هزينه تأمين جهيزيه راهي خانه بخت شده‌اند، افزود: 611 نفر از فرزندان ذكور خانواده‌هاي تحت پوشش نيز هديه ازدواج دريافت كرده‌اند.

معاون حمايت و سلامت خانواده كميته امداد استان با اشاره به اينكه يك‌هزار و 63 نفر از نوعروسان و فرزندان ذكور خانواده‌هاي ساكن در مناطق محروم با دريافت بيش از 25 ميليارد ريال كمك هزينه تأمين جهيزيه و هديه ازدواج زندگي مشترك خود را آغاز كرده‌اند، بيان كرد: مناطق محروم در اولويت خدمت رساني كميته امداد قرار دارند كه اميد است با تعامل هر چه بيشتر دستگاه‌هاي اجرايي و نيكوكاران بتوانيم اقدامات قابل توجهي را در اين مناطق به انجام رسانيم.

وي با بيان اينكه 81 نفر از بانوان تحت حمايت نيز به منظور ازدواج مجدد از كمك هزينه تأمين جهيزيه كميته امداد استان بهره‌مند شده‌اند، تصريح كرد: تشويق بانوان به ازدواج مجدد در جهت توانمندسازي آنان انجام مي‌شود كه با ارائه مشاوره‌ و راهنمايي‌هاي لازم مي‌كوشيم آنان را به سمت خوداتكايي سوق دهيم.

ارسال نظرات