انتقاد عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با «بسیج»

واردات انواع دانه های روغنی در برابر حمایت از تولید محلی

سید تقی کبیری گفت: استان آذربایجان غربی خاستگاه انواع دانه های روغنی بوده که از کیفیت بالایی هم برخوردار است ولی متاسفانه واردات بی رویه ای از سوی کشورهای کانادا ، آرژانتین و چین شکل گرفته که مشکل آفرین است.
کد خبر: ۸۸۵۷۸۶۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۵:۵۱

سید تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: واردات کالاهای اساسی موجب افزایش  انحصارگرایی خصوصی و نوعی بی قانونی محسوب می‌شود. از اینرو تصمیم‌گیری‌ها و اتخاذ سیاست های چگونگی واردات و کالاهای وارداتی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید ملی اقدام ضروری است افزود: در شرایط موجود اقتصادی ، ساختار اقتصادی به سمتی پیش برود که بتواند جلوی واردات کالاهایی که مشابه تولید داخلی در کشوورمان وجو دارد را بگیرد.

وی در ادامه بیان داشت: هر شهری با توجه به ساختار وضعیت اقتصادی خود سیاست وارداتی خاص خود را در نظر بگیرد . در کشورمان،  تولیدات خوبی را  داریم و حتی برخی محصولات هم از کیفیت خوبی برخوردار است متاسفانه نقایص زیادی از قبیل عدم ممنوعیت و تعرفه پایین برای واردات کالاهای خارجی  مشاهده می‌شود.

کبیری گفت: ورود کالاهای اساسی براحتی از مبادی ورودی کشورمان شکل می‌گیرد متاسفانه در پیشتر هم برای واردات کالاهای خارجی از ارز مبادله ای هم استفاده شده است. این در حالی است که هیچ  ضرورتی برای ورود  این نوع کالاها نیست.

عضو کمیسیون اقتصادی خاطر نشان کرد: در استان آذربایجان غربی یکی از خاستگاه های اصلی کشت و برداشت انواع دانه های روغنی اعم از تخمه های آفتابگردان و  کدو بوده که از کیفیت بالایی هم برخوردار است ولی متاسفانه واردات بی رویه ای از سوی کشورهای  کانادا ، آرژانتین و چین  شکل گرفته و همین امر موجب شده است تا محصولات  کشاورزان  داخلی بازار فروش و عرضه را از دست بدهد از اینرو مشکلات فراوانی برای تاجران  و کشاورزان در برداشته است.

ارسال نظرات