خبرهای داغ:
مسئول بسیج سازندگی ناحیه دزفول:

محرومیت‌زدایی ، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی عرصه‌های خدمت ماست

حکیمی‌فرد: برای حمایت از اقتصاد مقاومتی و صنایع تبدیلی ۸میلیارد ریال در سال گذشته هزینه نمودیم.
کد خبر: ۸۸۵۸۳۸۱
|
۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازدزفول ، مسئول بسیج سازندگی ناحیه ی مقاومت بسیج شهرستان دزفول به مناسبت سالروز تاسیس بسیج سازندگیبه ارائه عملکرد این نهاد خصوصا در زمینه محرومیت‌زداییپرداخت.

سرگرد پاسدار عبدالرحیم حکیمی فرد ضمن تبریکفرارسیدن ۱۷ اردیبهشت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به فرمان تاریخی امام خامنه ای گفت:سازندگی کاری دلی است و اگر کسی عاشق نباشد نمی‌تواند در این زمینه فعالیت کند.

وی ادامه داد: به قوه الهی توفیق های در این چند سال داشته ایم کهآبرسانی و کارهای عمرانی زیادی از جمله ساخت مسجد گرفته و خانه عالم از آن جمله اند.

مسئول بسیج سازندگی دزفول تبیین کرد: بسیج سازندگی در سه مقوله اصلی محرومیت‌زدایی، اردوهای جهادی و اقتصاد مقاومتی به خدمت رسانی مشغول است.

حکیمی فرد توضیح داد: در مقوله اردوهای جهادی برنامه های یک، سه، هفت و ده روزه داریم و در یک روز معمولی در عرصه های کاشت غرس نهال ها و درختان، برداشت محصول و واکسیناسیون خدمت می نماییم.

وی خاطرنشان کرد: دراردوهای یک روزه ۲۶۰۰ نفر از بسیجیان را ساماندهی کرده ایم که خروجی بسیار خوبی داشتند.

مسئول بسیج سازندگی دزفول تشریح کرد: همچنین در اردوهای سه روزه ۴۵۰ نفر فعال بودند که در زمینه های واکسیناسیون و تعمیر خانه ها، مساجد و مدارس مناطق محروم و هر کار دیگری که روی زمین مانده بود وارد شدند.

حکیمی فرد تصریح کرد: شاه کلید تمام این اردوها اردوهای هفت روزهمی باشد و در کمیته های مختلف از جملهفرهنگی، تربیت بدنی، عمرانی و غیره به خدمت رسانی پرداختند.

وی ادامه داد: معمولا تعدادی از دوستان بسیجی با هم وارد یک روستایی می شوند، نقطه ای همچون خانه، مسجد و یا خانه عالمی را شناسایی کرده و می سازند.

مسئول بسیج سازندگی دزفول اذعان نمود: این اشخاص از اهالی نیزکمک می‌گیرند و ما با تامین مصالح، ایاب و ذهاب و تامین هزینه ها به کمک آنها می آییم.

حکیمی فرد یادآور شد: این افراد بدون هیچ چشم داشتی به اردوهای جهادی می روند اما خیر و برکتی که خدا در آن گذاشته درهیچ جای دیگر ندیده ام چون آنها دیگران را به خودشان ترجیح می دهند و به نظر من یکی از راه‌های رسیدن به کمال انسان در بحث خودسازی همین است.

وی متذکر شد: اردوهای هجرت نیز برنامه های ۱۰ روزه ای هستند که معمولاً در مدارس شهری و روستایی صورت می گیرد وکارشان خط کشی، شعار نویسی، رنگ آمیزی و از این دست برنامه هاست کهکلاس های قرائت قرآن، نماز جماعت و برنامه های تفریحی هم در کنارش می باشد.

مسئول بسیج سازندگی دزفول اقتصاد مقاومتی را عرصه مهم فعالیت نهاد خوددانست که برای حمایت ازصنایع تبدیلی اعتبارهشت میلیارد ریال در سال گذشته هزینهنموده است.

حکیمی فرد تشریح کرد: در این راستا به ۵۰ نفر وام داده ایم و برای صد نفر ایجاد شغل شده است که برای نمونه یکوام تولید عرقیجات به فردیداده ایم و او هفت نفر را در مجموعه خودبه اشتغال درآورد.

وی ادامه داد: برای پرورش قارچ هم همین گونه است و فردی که وام را دریافت کرد ۲۳ نفر را مستقیما وارد کار کرد و افرادی همغیرمستقیم در رابطه با این کارگاه ها مشغول بکار شدند.

مسئول بسیج سازندگی دزفول اظهار داشت: پرورش شترمرغ نیز از دیگر مشاغل مورد حمایت ما بوده که الان ما به سه مرکز پرورشی وام داده ایم علی رغم اینکه بازار آن در دزفول جا نیفتادهکه شاید گرانی گوشت شترمرغ علت آن باشد.

حکیمی فرد پرورش شیلات، قارچ، ماهی، بلدرچین و مرغ بومی وصنایع تبدیلی زیرمجموعه‌ آنان و نیز کارگاه های تولید انواع عرقیجات، ترشیجاتو روغن کشی را از دیگر مشاغل مورد حمایت بسیج سازندگی دزفول عنوان کرد.

وی مسئله آموزش را دیگر رسالت بسیج سازندگی معرفی کرد که توانسته اند در این زمینه ۴۰۰ نفر را آموزش داده وبا همکاری اداره جهاد سازندگی و سازمان فنی و حرفه ای برای آنان گواهینامه صادر کنند.

مسئول بسیج سازندگی دزفول اعزام ۲۰ اکیپ تیم پزشکی به مناطق محروم را یکی از افتخارات بسیج سازندگی دانست که در مناسبت های مختلف صورت گرفته است.

حکیمی فرد افزود: همچنین در بحث احداث خانه عالم چهار مورد در مناطقصفی آباد، میانرود، حمزه و شهید بهشتی افتتاح شد که از افتخارات بسیج سازندگی به شمار می رود.

وی احداث ۱۲ باب منزل برای مددجویان کمیته امداد در سال گذشته با همکاری این کمیته را یکی دیگر از طرح های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی دزفول دانست.

مسئول بسیج سازندگی دزفول ابراز داشت: در زمینه طرح ملی واکسیناسیون طیور با همکاری اداره دامپزشکی اقدام کردیم که پرندگانی همچوناردک، بوقلمون و مرغ بومی را واکسینه کردیم.

حکیمی فر اذعان نمود: یکی دیگر از کارهای اثرگذاری ‌که بسیج سازندگی در سال‌ گذشته و دو ماه اخیر انجام داد آبرسانی به مناطق محروم شهیون و دهستان احمد فداله بود که توانستیم چهار روستا را از نعمت آب بهره مند نماییم.

وی گفت: بیابان زدایی دیگر محور فعالیت بسیج سازندگی ناحیه مقاومت دزفول بود کهبا توجه به ریزگردهایی که در سال های گذشته امد و زندگی مردم خوزستان را مختل کرد صورت گرفت.

مسئول بسیج سازندگی دزفول اضافه کرد: با تاکیدهای رهبر انقلاب در بحث بیابان زدایی چهار هزار هکتار در فاز اول به بسیج سازندگیواگذار شد که در فاز اول نهال کاری صورت گیرد.

وی توضیح داد:سهمیه بسیج سازندگی دزفول ۱۰۰ هکتار در فاز اول بود و در ایام عید که مردم مشغول دید و بازدید و استفاده از طبیعت بودند جهادگران ما بزرگراه خلیج فارس اهواز- ماهشهر را به وسعت ۱۰۰ هکتار بیابان زدایی کردند.

مورد آخری که این پاسدار جهادگر به خبرنگار دزفول امروز بیان کرد اهدای جهیزیه به نوعروسان نیازمند بود که در روزهای گذشته صورت گرفت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها