عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی:

تحقیق و تفحص از نحوه اجرای "طرح تحول سلامت" را ادامه می‌دهیم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به مباحث مطرح شده درباره تحول سلامت و برای شفاف سازی، تحقیق و تفحص از نحوه اجرای این طرح باید انجام گیرد تا اگر مشکلی وجود دارد روشن شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۱۲۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، اکبر ترکی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه انجام تفحص از همان ابتدا دلیل بر محکومیت وزارت بهداشت و یا وزارتخانه‌های دیگر نیست، افزود: تحقیق و تفحص روشی برای شفاف سازی است که به نظر می‌رسد وزارت بهداشت و درمان و مسئولین آن باید از این طرح استقبال کنند تا اگر مشکلی وجود دارد روشن شود و مردم نیز بهره ببرند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: طرح تحقیق و تفحص که هفته پیش در مجلس مطرح است 3 طرح تحقیق و تفحص ازوزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی بود که نمایندگان مجلس حق خود می‌دانستند که این کار را انجام دهند.

ترکی ادامه داد: این 3 طرح که شامل تحقیق و تفحص از نحوه اختصاص و توزیع منابع در طرح تحول نظام سلامت، عملکرد سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت و نحوه اجرای طرح نظام سلامت می‌شد طی صحبت‌های ریاست مجلس با کمیسیون بهداشت و درمان آموزش پزشکی با هم تلفیق و به صورت واحد درآمد.

وی با بیان اینکه این طرح در جهت شفاف سازی برای مردم و نمایندگان مطرح شده بود تصریح کرد: یکی از عواملی که مجلس می‌تواند به خوبی وظایف خود را انجام دهد نظارت است.

عضو کمیسیون اصل نود مجلس با اشاره به اینکه ما نباید از طرح تحقیق و تفحص از نحوه اجرای طرح نظام سلامت دست برداریم، در پایان گفت: اینکه یک وزارتخانه‌ای اقداماتی را انجام داده و شاید سال آخر خدمت را طی می‌کند دلیلی برای انجام ندادن این طرح نیست چرا که با توجه به مباحث مطرح شده درباره تحول سلامت و در جهت شفاف سازی این کار باید انجام شود.

 

ارسال نظرات