نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

ادعای سه برابر شدن مستمری بهزیستی در بودجه پیشنهادی دولت نیست

سیدناصر موسوی لارگانی گفت: متاسفانه کاندیداها به جای دفاع از برنامه های خود، دفاع از اینکه 4 سال دولت در دست خودشان بود چه کردند و اینکه برنامه های اقتصادی خود را عنوان بکنند مباحث انحرافی را مطرح می کردند.
کد خبر: ۸۸۵۹۴۵۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سیدناصر موسوی لارگانی در رابطه با مناظره دیروز که با موضوع اقتصاد بوده است بیان داشت: با وجود اینکه سومین مناظره کاندیداهای ریاست جمهوری اقتصادی بود ولی متاسفانه چند نفر از کاندیداها به جای دفاع از برنامه های خود، دفاع از اینکه 4 سال دولت در دست خودشان بود و اینکه برنامه های اقتصادی خود را عنوان بکنند مباحث انحرافی را مطرح می کردند.

   

وی افزود:در مناظره  دیروز 4 سال دولت احمدی نژاد تقریبا همش تخریب شد و خیلی برای ملت ایران تعجب آور است که بعد از سی وچندسال از انقلاب که  8 سال سازندگی و 8 سال دولت اصلاحات را داشتیم بعد از آن 16 سال که دقیق یادم است که دولت اصلاحات مسائل دولت سازندگی را زیر سوال برده بود شدند یار غار همدیگر و الان میگویند که ما 4 سال فقط آوار برداری از دولت اصول گرای احمدی نژاد را داشتیم.

 

 

موسوی لارگانی ادامه داد: هرچند که بنده انتقاداتی را به دولت آقای احمدی نژاد داشتم اما اینها می گویند ما 4 سال فقط خودروی اقتصاد را از ته دره بیرون کشیدیم و الان با آرامش در حال حرکت است.

 

 

وی با ابراز تأسف تأکید کرد: من بحثی از آقای جهانگیری و آقای روحانی که برای مردم نتیجه داشته باشد، نشنیدم.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس بیان داشت: من سوالم این است که هم دیروز و هم در مناظره های  قبلی آقایان روحانی و جهانگیری وعده هایی که هم آقای قالیباف و هم آقای رئیسی داده بودند زیر سوال می بردند و همچنین می گفتند که چرا شما میگویید یک میلیون شغل ایجاد می کنیم، امکان ندارد.

 

 

وی ادامه داد: ما شاهد بودیم که چند روز پیش خود آقای روحانی وعده بیش از 900 هزار شغل را در سال دادند این وعده یعنی همان یک میلیون شغل و حتی بیشتر از یک میلیون چطور آقای روحانی توان اجرای یک میلیون شغل را دارند ولی کسی دیگر ندارد.

 

 

موسوی لارگانی افزود: مگر آقای روحانی میخواهد جای دیگری حکومت بکند و رئیس جمهور باشد و یا امکانات و بودجه های دیگری  به جز امکانات جمهوری اسلامی ایران دارد که میتواند این میزان شغل را ایجاد بکند ولی آقای رئیسی و آقای قالیباف نمیتوانند.

 

وی عنوان کرد: نکته دیگری که دیروز بیان شد گفتند این 20 میلیارد دلاری که از فروش نفت به دست می آوریم در سال آینده 5 میلیارد آن را برای توسعه و اشتغال در روستاها و کمک به محرومین قرار دادیم چطور مگر آقای روحانی این نفت را از کجا آوردند.

 

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: این نفت مگر برای کشور نیست، مگر ذخیره های مربوط به ملت ایران نیست اگر آقای روحانی رئیس جمهور شود و این 20میلیارد فروش نفت برای توسعه و اشتغال اضافه بیاید آقای قالیباف هم رئیس جمهور شود و این 20میلیارد باشد مگر میخواهد به خانه پدرش ببرد، اون هم همین کار را خواهد کرد.

 

 

موسوی لارگانی اظهار داشت: گفتند الان یک و نیم میلیارد دلار به مجلس دادیم برای اشتغال روستاییان این از کجا آمده این که برای صندوق توسعه ملی است.

 

 

وی تصریح کرد: اصلا هدف از تأسیس صندوق توسعه ملی و اینکه حضرت آقا دستور تأسیس آن را دادند این بود که فروش نفت که متعلق به نسل های بعدی هم است کم شود و مقداری از آن ذخیره شده به بخش خصوصی وام داده شود، این بحثی برای اشتغال نیست.

 

 

 

این نماینده مجلس افزود: اگر هم مجلس تصویب بکند و اجازه رهبری هم به دنبال آن باشد، این صندوق توسعه ملی است و ربطی به نفت ندارد اگر حضرت آقا به دولت روحانی اجازه برداشت را بدهد به دولت بعدی اگر آقای رئیسی یا آقای قالیباف باشد چنین اجازه ای را می دهند.

 

 

وی تأکید کرد: شخص مطرح نیست دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مطرح است لذا این را باید دقت بکنیم.

 

موسوی لارگانی خاطر نشان کرد: نکته دیگر این که عنوان می شود این که مستمری کسانی که تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد هستند سه برابر کردیم، در بودجه پیشنهادی دولت چنین چیزی نبوده است.

 

وی در پایان افزود: مجلس میگوید باید یارانه ثروتمندان قطع شود از درآمدی که از یارانه ثروتمندان به دست می آید بیایند مستمری تحت پوششی های کمیته امداد و بهزیستی  را حداقل بیست درصد دست مزد وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی پرداخت بکنند و حقیقتا ربطی به آن موضوع نداشته است.  

منبع: دانا
ارسال نظرات