معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان:

اجرای طرح محسنین به منظور استفاده از ظرفیت خیران

طرح محسنین به منظور استفاده از ظرفیت خیران در تامین بخشی از نیاز های فرزندان غیریتیم تحت پوشش کمیته امداد اجرا می شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۰۰
|
۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد با بیان اینکه تمامی خدمات به مددجویان تحت پوشش براساس حضور مردم در برنامه های محرومیت زدایی این نهاد شکل می گیرد ، گفت: با هم افزایی اعتبارات کمیته امداد در کنار کمکهای مردمی خدمات اثربخشی به مددجویان ارائه می شود .

رضا حسنلو با اشاره به اینکه طرحهای مشارکتی متعددی توسط کمیته امداد و براساس نیاز جامعه هدف در این نهاد برنامه ریزی و اجرا می شود، افزود :هدف از اجرای این طرحها که برگرفته از آموزه های دینی است استفاده از ظرفیت خیران برای کمک به رفع نیازهای خانواده های تحت پوشش دراین نهاد است .

وی یکی از طرحهایی اجرایی کمیته امداد در حوزه ترویج سنت های حسنه افاق ، احسان و نیکوکاری را طرح محسنین عنوان کرد و گفت : طرح محسنین به منظور استفاده از ظرفیت خیران در تامین بخشی از نیاز های فرزندان غیریتیم تحت پوشش کمیته امداد اجرا می شود .

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان زنجان مشارکت خیران زنجانی در این طرح را در سال گذشته مناسب ارزیابی کرد و ادامه داد : طی سال 95 حامیان همکار با این نهاد در طرح محسنین مبلغ 15 میلیارد و 166 میلیون ریال برای کمک به فرزندان معنوی خود مساعدت کرده اند.

وی بااشاره به اینکه تعداد دوهزار 465 فرزند محنسین تحت پوشش کمیته امداد استان هستند ، افزود : طبق آمارهای موجود تعداد یک هزار و 573 نفر از فرزندان محسنین دارای حامی بوده و 893 نفر نیز فاقد حامی در این طرح در استان وجود دارد .

حسنلو افزایش مشارکت خیران در این طرح را جزو برنامه های اصلی حوزه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان در سالجاری عنوان کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم با جذب حامی برای فرزندان مشمول طرح محسنین فاقد حامی تعداد این فرزندان تا پایان سال به صفر برسد .

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان بعنوان یکی از فرصت های مهم در حوزه توسعه کارهای خیرخواهانه در این نهاد به شمار میرود ، افزود : برنامه ریزی شده است در این ایام با استفاده از ظرفیت های مختلف حامیان جدیدی برای طرح محسنین جذب شود .

معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان در پایان تصریح کرد :خیران زنجانی میتوانند از طریق مراجعه به سایت کمیته امداد به آدرس www.emdad.ir و یا مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان برای ثبت نام در این طرح اقدام کنند

ارسال نظرات