خبرهای داغ:
یادداشت؛

فرد اصلح اجازه نمی دهد هیچ قدرتی به کشور آسیب بزند

«نویل چمبرلین» نخست‌وزیر بریتانیا در فاصله سال‌های 1937 تا 1940 میلادی بود. وی در دوره کوتاه‌مدتی که عنان قدرت را در لندن به دست داشت؛ معتقد بود که می‌تواند از طریق سازش با هیتلر از جنگ جلوگیری کند.
کد خبر: ۸۸۵۹۵۶۶
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، چمبرلین بر مبنای همین باور در 29 سپتامبر 1938 توافقنامه مونیخ را با هیتلر امضا کرد که به موجب آن بریتانیا و فرانسه، در غیاب نمایندگان جمهوری چک اسلواکی، پذیرفتند که منطقه سودتنلند چک به آلمان هیتلری واگذار شود ولی هیتلر که خیلی زود با شخصیت نه‌چندان باهوش و مسامحه‌گر چمبرلین آشنا شده بود قرارداد صلح 29 سپتامبر 1938 را پایه‌ای برای تصرف باقی‌مانده چک‌سلواکی قرارداد.

این اتفاق موجب شد مشی مسامحه‌کارانه چمبرلین در عرصه سیاست خارجی با نام دیپلماسی مماشات نام‌گذاری شود. شیوه‌ای که در بدو تولد به بدترین حالت ممکن شکست خورد و پایه‌های قدرت چمبرلین را در لندن تا حدی سست کرد که در 10 می 1940 از نخست‌وزیری کناره گرفت.

دیپلماسی اعتدال نیز که با شعار مذاکره و لبخند با شعار حل مشکلات از طریق مذاکره روی کار آمد از همان ابتدا به سراغ مذاکره رفت و پس از تلاش های فراوان برای یک مانور تبلیغاتی بالاخره توافق ژنو را رقم زد.

توافق ژنو آمده بود بر جنگ، بر «گزینه نظامی روی میز است»، بر تهدید، بر گلوله، بر حمله و بر جنایت و تجاوز پیروز شود، توافق ژنو آمده بود که ادبیات گل و بلبل را جایگزین ادبیات نظامی کند ولی چه آمدنی! که وزیر خارجه آمریکا، فقط ۳ روز بعد از اجرای توافق، باز هم در شیپور جنگ دمید تا ثابت شود توافق ژنو، خود آتش‌بیار معرکه است!

دیپلماسی بیش از آنکه به جنگ‌ها پایان داده باشد، در شیپور جنگ‌ها نواخته است. اگر جنگ‌ها، عمدتا با مقاومت سربازان گمنام وطن، خاتمه گرفته، مع‌الاسف دوباره در تنور آتشین دیپلماسی گر گرفته است. باز پس از ماه ها تلاش بالاخره متن توافق نهایی یا برجام رونمایی شد.

طبق متن برجام ایران محدودیت های شدیدی را در زمینه های هسته ای(بند های 1 الی 17 سند برجام) پذیرفت. این محدودیت ها در زمینه غنی سازی اورانیوم، میزان ذخایر اورانیوم، تحقیق و توسعه، مراکز هسته ای، باز فرآوری، آب سنگین اراک، رژیم های بازرسی 24 ساعته و موارد دیگر که در متن برجام قابل مشاهده است بر ایران اعمال شد. پس از برجام نیز تایید های مکرر آزانس از اقدامات ایران نشان از اعمال همه این محدودیت ها بر ایران داشت.

کشف اسرار ایران توسط بازرسان آژانس همچون ورود به منطقه محرمانه پارچین که وجود دو جاسوس در میان آنان توسط مسئولین تایید شد و دیگر مراکز حساس کشور انجام پذیرفت.

تاریخ 38 ساله انقلاب نشان داده است هروقت جنگ یا مواضع جنگی علیه این ملت به واقعیت تبدیل شده، از درون کشور سستی و ضعف و ترس از دشمن وجود داشته است. در دوره چهارساله این دولت نیز به اقرار کارشناسان مسائل بین الملل همچون ناصر نوبری(دیپلمات ارشد وزارت خارجه)، دکتر پیروز(استاد حقوق دانشگاه تهران)، دکتر روزبه(استاد روابط بین الملل) و سایر مطلعین خطر جنگ نه تنها از بین نرفت بلکه افزایش نیز یافت.

طبق اقرار صریح اوباما و کری حمله به ایران پس از برجام راحت تر شده است. کن پولاک عضو ارشد مرکز سابان آمریکا اعتراف می کند که 90 الی 95 درصد اطلاعات حمله آمریکا و اسرائیل از طریق بازرسان آژانس به دست می آید.

واقعا چه شد که سپاه پاسداران پس از سال ها ادعای وجود شهرک های زیرزمینی موشکی بالاخره آن ها را رونمایی کرد و قدرت موشکی خود را به رخ دشمن کشید. چرا آمریکا و نظام سلطه اصرار به ورود مساله موشک های سپاه به مذاکرات را داشتند. چرا از درون شعارهای برجام دو و سه داده شد.

و اینجاست که همگان باید در مقابل نبوغ رهبری و دور اندیشی امام خمینی(ره) بنیان گذار انقلاب اسلامی سر تعظیم فرود بیاورند که با ایجاد نوعی حکومت منسجم و مستقل کردن برخی نیروها از دولت ها و تحت فرمان ولی فقیه بودن نیروهای مسلح حکومت اسلامی را به اذن الله بیمه کرده است.

اگر سپاه پاسداران و نیروهای مسلح زیر نظر دولت ها بودند، مانند چمبرلین، قذافی، صدام و دیگر نمونه های تجربه شده مذاکره با نظام سلطه معلوم نبود چه بلایی سر این ملت رنج کشیده خواهد آمد.

اکنون این جنگ با عنایت به منویات رهبری و حضور حماسی مردم است که، از بین رفته و اگر مردم در انتخابات آینده همچون انتخابات گذشته با حضور حماسی وارد صحنه شوند و کاندیدای اصلح را انتخاب کنند بی شک هیچ قدرتی توان آسیب به این مملکت را نخواهند داشت.

امام بزرگوار ما فرمود که پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد. بدون شک نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دوشادوش ملت انقلابی تا رسیدن به آرمان های انقلاب اسلامی پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

ساسان سلطانی

ارسال نظرات
پر بیننده ها