دکتر ابهری در گفتگو با «بسیج»مطرح کرد

روند افزایشی خرید و فروش نوزادان/ 85 درصد فروشندگان نوزادان، معتاد هستند

پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی گفت: 85 درصد از والدین فروشنده نوزادان، معتاد بوده و یا مادرانی هستند که ناخواسته صاحب فرزند شده و پدر آنها مشخص نمی باشد
کد خبر: ۸۸۵۹۶۱۲
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۱

روند افزایشی خرید و فروش نوزادان/ 85 درصد فروشندگان نوزادان، معتاد هستنددکتر مجید ابهری پژوهشگر و آسیب شناس اجتماعی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با فعالیت باندهای فروش نوزادان در پایتخت و دیگر استان ها اظهار داشت: متاسفانه در بسیاری از اخبار رسانه های نوشتاری و مجازی هر روز شاهد خبرهای تلخ و آزار دهنده فروش نوزادان هستیم؛ مظلوم ترین و بی دفاع ترین موجودات زنده که به شکل های مختلف به معامله در می آیند.

وی با بیان این مطلب افزود: فروش تخمک، اجاره رحم و فروش نوزاد روش های موجود در این محور می باشند، 85 درصد از والدین فروشنده نوزادان، معتاد بوده و یا مادرانی هستند که ناخواسته صاحب فرزند شده و پدر آنها مشخص نمی باشد.

ابهری خاطر نشان کرد: فروش نوزادان به دلیل مسیر دشوار واگذاری سرپرستی و فرزند پذیری می باشد. بسیاری از خانواده هایی که علاقمند به داشتن فرزند هستند ولی به لحاظ پزشکی نمی توانند به آرزوی خود برسند و در عین حال دارای شرایط فرهنگی و مالی مناسبی هستند اغلب خریداران این نوزادان هستند و در این میان دلالان و واسطه ها سود اصلی را به جیب می زنند.

آسیب شناس و پژوهشگر اجتماعی بیان داشت: خانواده های پرجمعیت و کم درآمد در گروه دوم فروشندگان هستند؛ البته در این میان باندهای مافیای گدایی، برخی از نوزادان را برای تربیت در رشته گدایی و جیب بری و بزهکاری های دیگر خریداری کرده و سرنوشت سیاهی را برای این موجودات رقم می زنند.

وی با اشاره به راه های پیشگیری از افزایش این معضل در جامعه گفت: برای پیشگیری از این وضعیت و در شرایطی که روزی 2 نوزاد معتاد در کشور ما متولد می شود باید ضمن سلب سرپرستی از والدین معتاد یا فاقد صلاحیت و همچنین اصلاح روند قانونی فرزند پذیری با این حرکت غیر انسانی برخورد شود و فروشندگان مورد مجازات قرار گیرند.

دکتر ابهری تصریح کرد: در این حرکت سرنوشت یک موجود زنده معامله می شود و آینده وی به نقطه ای تاریک هدایت می شود؛ بنابراین خرید و فروش نوزادان که متأسفانه روند افزایشی یافته باید هرچه زودتر متوقف شده و مجاری قانونی آن اصلاح و اجرا شود.


ارسال نظرات