استاندار اردبیل :

صنایع تولید داروهای دامی در استان ایجاد شود

استاندار اردبیل در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با وی با اشاره به سهم قابل توجه استان اردبیل در پرورش دام سبک و سنگین کشور گفت:صنایع تولید داروهای دامی در استان اردبیل با حمایت سازمان دامپزشکی کشور شود.
کد خبر: ۸۸۵۹۷۲۸
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ،دکتر مجید خدابخش استاندار اردبیل در دیدار رئیس سازمان دامپزشکی کشور با وی با اشاره به سهم قابل توجه استان اردبیل در پرورش دام سبک و سنگین و تولید بخشی از نیاز کشور به گوشت قرمز و مرغ گفت: دام های استان عمدتا بصورت زنده به تهران و دیگر استان ها ارسال و به اصطلاح خام فروشی می شود که ضرورت دارد صنایع تبدیلی تکمیلی از جمله کارخانه های فرآوری محصولات گوشتی ،چرم سازی و بسته بندی در استان ایجاد شود که سهم عمده ای در تولید و اشتغال استان می تواند ایفا کند.


وی افزود:چرم تولیدی استان نمونه ای از این صنایع تکمیلی است که ظرفیت بزرگی برای اشتغال استان است.


دکتر خدابخش با اشاره به پرورش میلیون ها راس دام و طیور در استان اردبیل اظهار داشت: با هدف تامین نیاز داروئی استان و صادرات، صنایع تولید داروهای دامپزشکی با حمایت سازمان دامپزشکی کشور در استان ایجاد شود.


او عرضه مرغ وطیور زنده بخصوص مرغ محلی بعنوان یکی از مشاغل استان را خاطر نشان و تصریح کرد: به جای برخورد و پلمپ عرضه کنندگان طیور زنده ، این نوع مشاغل با نظارت بهداشتی ساماندهی شوند.


دکتر خدابخش گفت:تولید مرغ گوشتی استان مازاد بر نیاز استان است اما پاسخگوی تقاضای بازار کشور روسیه نیست،با احداثو کشتارگاه صنعتی استان صنعت مرغداری استان اردبیل وارد فاز صادرات مرغ به روسیه شده است.

ارسال نظرات