حاشیه‌های تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در لرستان؛

وعده های جدید روحانی / حضور دانش آموزان در جلسه تبلیغاتی آقای روحانی

تعطیلی مدارس لرستان و اعزام مردم از شهرستان های مختلف به مرکز استان از جمله حواشی سفر حسن روحانی به لرستان بود.
کد خبر: ۸۸۵۹۸۶۰
|
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، این روزها حال و هوای مردم لرستان نیز مانند دیگر استان‌ها انتخاباتی شده و همه اقشار به‌ویژه جوان‌ها برای کاندیدای موردنظر خود در فضای مجازی و واقعی به تبلیغ می‌پردازند.

گرمی بحث‌های سیاسی، اقتصادی و... در کنار گرمی هوا محیط لرستان را نیز داغ‌کرده؛ تبلیغات انتخابات شورا شهربه شیوه همیشگی خود با خرج‌های بالا و بنرهای بسیار و روش‌های گوناگون برای کسب رأی انجام می‌شود.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نیز موضوع داغ دیگری است که روز به روز به حرارت آن افزوده‌ می‌شود.

حضور کاندیداها در استان‌های مختلف و سفرهای استانی آن‌ها ازجمله فعالیت‌های مهمی است که به چشم می‌خورد تاکنون لرستان میزبان دو کاندیدای این دوره شده و مردم لرستان حضور چشم‌گیری در استقبال از این کاندیداها داشته‌اند و اما امروز سومین کاندیدا نیز در جمع مردم لرستان حضور پیدا کرد.

 وعده های جدید روحانی / حضور دانش آموزان در جلسه تبلیغاتی آقای روحانی

حضور مردم پرشور بود اما با چه شوری؟ این شور به قیمت تعطیلی برخی ادارات و مدارس به وجود آمد، در برخی شهرستان‌ها کاروان‌های اتوبوس و مینی‌بوس صبح امروز عازم خرم‌آباد شدند تا به شور این تجمع انتخاباتی بی افزایند.

باز هم شعارهایی در جهت فتنه 88 در این مراسم سرداده شد حمایت از فتنه گران سال 88 جز در تبلیغات ستاد روحانی کجای تبلیغات این دوره قرار دارد .

دانش آموزان 14، 15 ساله از انتخابات چه می‌فهمند که مجبور به حضور در این برنامه‌ها هستند، از وعده‌های دولت جز رنگ و لعاب پرچم‌ها و دستبندهای سبز و بنفش چیزی ندیده‌اند.

 وعده های جدید روحانی / حضور دانش آموزان در جلسه تبلیغاتی آقای روحانی

مطابق با ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری اسلامی، تبلیغات با اموال و امکانات دولتی تخلف مجرمانه است، کارمندان دولتی حق تبلیغ له یا علیه هیچ‌یک از نامزدهای انتخاباتی را در ساعات اداری ندارند و مجاز نخواهند بود که امکانات و وسایل دولتی را در این زمینه به‌کارگیرند یا در اختیار دیگران قرار دهند.

با توجه به این قانون صریح اما دستگاه‌های اجرایی استان لرستان از استانداری گرفته تا فرمانداری‌ها، بخشداری‌های زیرمجموعه و کارمندان دولتی به‌صورت مستقیم به دخالت در انتخابات پرداخته‌اند و از هیچ کوششی در این راستا دریغ نمی‌کنند تا جایی که برای استقبال از یک کاندیدای خاص ادارات در ساعت اداری تعطیل می‌شوند و برخی از مدیران به استقبال از کاندیدای مورد نظر رفته اند.

 وعده های جدید روحانی / حضور دانش آموزان در جلسه تبلیغاتی آقای روحانی

دستور به تعطیلی مدارس آن‌هم در فصل برگزاری امتحانات برای دانش‌آموزانی که با توجه قانون حق رأی ندارند چه معنی می‌دهد، دانش‌آموزانی که باید در این ساعات در مدارس به رفع مشکل درسی خود بپردازند برای رفع مشکل برخی افراد در جمع مردم بنر و پلاکارد به دست ایستاده‌اند و شعار می‌دهند.

وعده های جدید روحانی / حضور دانش آموزان در جلسه تبلیغاتی آقای روحانی 

جوانان ما نیز به‌واسطه شادی‌های زودگذر و و عده آزادی در این جلسات جمع می‌شوند و چشم‌ها را می‌بندند ونمی بینند لرستان قهرمان بیکاری کشور شده است و ندانسته از کسی که بر ای لرستان هیچ کاری نکرده حمایت می‌کنند.

چیزی به زمان انتخاب اصلح نمانده، بدون جناح گیری و با دیدی باز باید انتخاب کرد، باید واقعیت‌ها را دید و با دید باز رأی خود را در صندوق بیاندازیم..

انتهای پیام/

ارسال نظرات