پورعلی مطلق در نشست خبری:

بیش از 63 هزار و 429 شعبه اخذ رای در سراسر کشور در نظر گرفته شده

دبیر ستاد انتخابات گفت: بیش از 63 هزار و 429 هزار شعبه أخذ رای در سراسر کشور برای انتخابات پیش رو در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۲۱
|
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که امروز دوشنبه (25 اردیبهشت ماه) برگزار شد، گفت: همه ملزومات و اقلام مورد نیاز برای برگزاری انتخابات به شهرستان‌ها و بخش‌ها فرستاده شده و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه بیش از 63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی در سراسر کشور در نظر گرفته شده،افزود: برای نخستین بار انتخابات شوراها در 141 شهر به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

پورعلی مطلق با بیان اینکه بیشترین شعب اخذ رأی در تهران، خراسان رضوی و مازندران خواهد بود، افزود: کمترین شعب هم مربوط به استان‌های قم، ایلام و قزوین می‌شود. 

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه ما سه انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای شهر و روستاها و میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی را در پیش داریم، تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته ما مشکلی را برای برگزاری این انتخابات نداریم.

پورعلی مطلق تصریح کرد: رسیدگی به شکایات داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستاها به اتمام رسیده و از روز گذشته بحث رد صلاحیت شوراها تمام شده است همه افرادی که در میدان رقابت هستند را به فرمانداری‌ها اعلام کردیم. 

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه پایان تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستاها 8 صبح روز پنجشنبه است، گفت: در رابطه با انتخابات بیش از یک میلیون و 150 هزار نفر عوامل اجرایی سر صندوق‌ها خواهیم داشت. هیئت اجرایی در انتخابات ریاست جمهوری 13 نفر و در شوراها 11 نفر هستند.

دبیر ستاد انتخابات کشور یادآور شد:‌63 هزار و 429 شعبه اخذ رأی دارای بازرس هستند بیش از 130 هزار صندوق خواهیم داشت.
 
پورعلی مطلق افزود: برای نخستین بار انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستاها به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود و هیئت‌های مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است و تاکنون پنج جلسه برگزار کرده‌ایم، کمیسیون بررسی تبلیغات کاندیداها به صورت  کامل وظایف خود را انجام  می‌دهند.
 
دبیر ستاد انتخابات ادامه داد: گزارش‌های مطبوعات حاکی از آن است که فضای کشور برای برگزاری انتخابات کاملا آماده است، تبلیغات کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستاها رقابتی‌است به طور کلی پیش بینی می‌کنیم که مشارکت خوبی را در این دوره از انتخابات خواهیم داشت و حتی می‌توانیم بگوییم در بحث مشارکت رکورد خواهیم زد. 

وی تأکید کرد: براساس قانون هریک از نامزدها می‌توانند در شعب اخذ رأی نماینده داشته باشند و این موضوع را به همه نامزدها اعلام کرده‌ایم که نمایندگان آ‌نها می‌توانند در کنار عوامل اجرایی و نظارتی به نحوه برگزاری انتخابات نظارت داشته باشند، چراکه این موضوع باعث می‌شود آنان به طور کامل در جریان فرآیند انتخابات قرار بگیرند اگر مباحثی پیش بیاید پیگیری‌های لازم را داشته باشند به هرحال حضور نمایندگان کاندیداها موجب می‌شود که سلامت انتخابات بیشتر تضمین شود.

دبیر ستاد انتخابات کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در صورت مشارکت حداکثری تعرفه‌های لازم در نظر گرفته شده است یا خیر، گفت: اگرچه قرار است برای 141 شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزاری شود، اما ما تلاش کرده‌ایم تا امکانات برگزاری انتخابات دستی را هم برای آنها مهیا کنیم تا در صورتی که مشکلی پیش بیاید با در اختیار قرار دادن تعرفه‌ها وقفه‌ای در برگزاری انتخابات ایجاد نشود.

پورعلی مطلق در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه دادستان کل کشور اعلام کرده پرونده‌هایی از تخلفات انتخاباتی و سوء استفاده از بیت‌المال که مربوط به استانداران و بخشداران ارجاع شده و در حال رسیدگی است، تصریح کرد: در این دوره از انتخابات با توجه به آماری که در دست داریم نسبت به گذشته تخلفات انتخاباتی تا یک سوم کاهش داشته است.

ارسال نظرات