فرشته روح افزا در گفتگو با «بسیج»:

دفاع مولاوردی از سند 2030 بعد از مخالفت صریح رهبری جرم است/هدف اصلی این سند، اجرای برابری جنسیتی در ایران است

فعال حوزه زنان گفت: مقام معظم رهبری با صراحت وارد موضوع سند 2030 شدند و بعد از آن خانم مولاوردی مخالف با نظر ایشان اظهارنظر می کند، این اظهار نظر ، جرم است و ما به شدت به این اقدام ایشان اعتراض داریم.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۲۲
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

دفاع مولاوردی از سند 2030 بعد از مخالفت صریح رهبری جرم است/هدف اصلی این سند، اجرای برابری جنسیتی در ایران استفرشته روح افزا فعال حوزه زنان و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات اخیر خانم مولاوردی مبنی بر اینکه "سند2030 مخفیانه امضاء نشده و برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است"گفت: خانم مولاوردی مامور اجرایی کردن بند پنجم سند 2030 یعنی برابری جنسیتی در ایران هستند و در سطح بین الملل نیز از سوی نهاد زنان سازمان بین الملل موظفند در سطح اقیانوسیه و آسیا برابری جنسیتی را اجرا کنند؛ بنابراین طبیعی است که از ماموریت بین المللی خود حمایت کنند.

وی با بیان اینکه هدف از سند 2030 اجرایی کردن برابری جنسیتی است افزود: خانم مولاوردی از ابتدای کار خود به دنبال شعارهای برابری جنسیتی است؛ مشخص نیست ایشان در حوزه زنان و خانواده چه اقدامات مثبتی انجام داده اند، اگر کارنامه ای از اقدامات خود ارائه دهند خیلی خوب است.

فعال حوزه زنان با اشاره به اظهارنظر غیر تخصصی خانم مولاوردی درباره سند 2030 اظهار داشت: گروه های متخصص سند 2030 و ابعاد مختلف آن را بررسی کرده اند، مهم ترین چالش وآسیب این سند ارائه آمار و اطلاعات در 17 بند است که باید به سازمان ملل بدهیم مانند آمار معادن، اقیانوس، نفت، گاز ،گیاهان و اشتغال ،آموزش ، مردان و زنان کشور؛ ضمن اینکه یک هیئت ناظر هم تشکیل داده اند تا بررسی کنند که آیا ما این کارها را در همه ابعاد به درستی اجرا می کنیم یا خیر؛ خانم مولاوری که هیچ تخصصی در این رابطه ندارند نباید اظهار نظر کند.

*هدف از سند 2030 اجرای برابری جنسیتی است

فرشته روح افزا بیان داشت: خوب بودن سند 2030 از دیدگاه فردی مانند خانم مولاوردی که قبلاً هم در صندوق جمعیتی آمار حوزه زنان ما را به خارج از کشور داده بود طبیعی است. محتوای متن سند 2030 در رابطه با آموزش جنسی و بحث ها برابری جنسیتی است و از دیدگاه ایشان که همایش حمایت از زنان تن فروش می گذارد و آن را در قالب کلمه کارگر جنسی مطرح می کند سند 2030 باید هم خیلی خوب باشد.

وی خاطر نشان کرد: از دیدگاه ایشان نظر مقام معظم رهبری در رابطه با سند 2030 شاید اهمیتی نداشته باشد، سوال اینجاست که ایشان تخصص و درایت در این زمینه دارند یا مقام معظم رهبری ؟ اقدامات خانم مولاوردی در راستای اهداف سازمان های بین المللی است؛ هر کسی که مخالف با نظر صریح مقام معظم رهبری در این رابطه حرفی بزند و یا اقدامی کند رد شده و منکوب است.

*مغایرت سند 2030 با قانون اساسی و اسناد بالادستی کشور

 دکتر روح افزا ابراز داشت: اگر ایشان امضای سند 2030 را مخفیانه نمی داند پس چرا هیچ گزارشی از این موضوع ارائه نکرد تا همه در جریان آن باشند؟ تمامی کارهای این دولت محرمانه و مخفیانه است؛ ایشان اگر واقعا مخفی کاری نمی کند چرا در جلسه ای که هفتم اردیبهشت ماه در مشهد برگزار شد همه افراد فراکسیون های زنان مجلس و موافق جناح ایشان حضور داشتند اما یک نفر از مخالانف جناح ایشان دعوت نشده بود و مطبوعاتی هم نشد؟ سند 2030 با تمام ابعادش مخالف با اسناد بالادستی ما می باشد و با قانون اساسی ما مغایرت دارد بنابراین ایشان یا سند 2030 را مطالعه نکرده اند و یا اعتقادی به قانون ندارند که اینگونه اظهار نظر می کند.

 فعال حوزه زنانیادآور شد: ایشان در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در مورد خانواده ، سیاست هایی درست مقابل با سیاست های ایشان مطرح می کنند و به جای عذرخواهی و حمایت از نظر مقام معظم رهبری نقطه مقابل ایشان حرف می زند.

*مخالفت مولاوردی با نظر رهبری درباره سند2030 جرم است

روح افزا خاطر نشان کرد: اینکه مقام معظم رهبری با این صراحت وارد موضوع سند 2030 شدند و بعد از آن خانم مولاوردی مخالف با نظر ایشان اظهارنظر می کند، جرم است و ما به شدت به این اقدام معاون ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده اعتراض داریم چراکه پایبندی به اصل ولایت فقیه یکی از اصولی است که همه مسئولان باید آن را رعایت کنند.

*دعوت خانم مولاوردی از افراد جاسوس به ایران

فعال حوزه زنان مطرح کرد: ایشان از افرادی که جاسوس هستند برای حضور در همایش های کشور دعوت می کنند و هیچ برخوردی با ایشان به خاطر مرز شکنی هایی که می کند نمی شود و در مقابل اگر کسی علیه ایشان حرفی می زند باید دادگاهی شود. فردی که پاسخ به خواسته های سازمان های بین المللی را از نظر مقام معظم رهبری رهبری مهمتر می داند باید از 2030 حمایت کند.

*زیر بار تعهدات سازمان های بین المللی نخواهیم رفت

روح افزا با بیان اینکه دفاع خانم مولاوردی از سند 2030 خیانت بزرگی است تصریح کرد: جمله ای وحشتناک در سند 2030 وجود دارد و آن آموزش جنسی به دبستانی ها و پیش دبستانی هاست درصورتیکه ما حاضر نیستیم همانند غربی ها زندگی کنیم. اجازه ندارند این اندیشه های ناپاک را در کشور ترویج دهند ما پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری هستیم و زیر بار حرف سازمان های بین المللی نخواهیم رفت و تعهد هم نمی دهیم.

استاد دانشگاه در رابطه با عملکرد خانم مولاوردی در حوزه زنان و خانواده اظهار داشت: ایشان در راستای تحکیم خانواده نه تنها قدمی برنداشته بلکه مباحثی همچون حضور زنان در ورزشگاه ها و عقیم سازی زنان کارتن خواب را مطرح می کند و همایش های حمایت از زنان تن فروش را برگزار می کند . خوب است که خانم مولاوردی یک مناظره در مورد سند 2030 بگذارند. مخالفت با نظر صریح مقام معظم رهبری درباره سند 2030 خط شکنی و نشان دهنده این است که این افراد دلباخته غرب هستند.


به گزارش خبرگزاری بسیج، شهیندخت مولاوردی در همایش بررسی عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه زنان و خانواده که طی روزهای اخیر در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد درباره سند 2030 و انتقاد رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره آن گفت: «سند 2030 مخفیانه امضا نشده،این سند برای آموزش برابر دختران و پسران بسیار هم خوب بوده است!!!»
ارسال نظرات