اکبر ترکی گفت: سیاست های تشویقی فرزندآوری باید هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شوند. و این کار هم نیاز به زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی دارد.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۸۱
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۰

مقابله با معضل تک فرزندی به فرهنگ سازی جدی نیاز دارداکبر ترکی نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در رابطه با افزایش معضل تک فرزندی در خانواده ها اظهار داشت: دین اسلام، نظام جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری همواره به فرزندآوری و افزایش تعداد آن توصیه می کنند چراکه جمعیت در مسائل کلان کشور موثر است.

وی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر جمعیت کشورمان به سمت پیری می رود و پیر شدن جامعه هم مشکلات و تهدیدات بسیار زیادی ایجاد خواهد کرد.

این مقام مسئول با تاکید بر اجرایی شدن سیاست های تشویقی برای فرزندآوری گفت: سیاست های تشویقی فرزندآوری باید هر چه سریعتر اجرایی و عملیاتی شوند. و این کار هم نیاز به زیرساخت های فرهنگی و اقتصادی دارد.

نماینده مردم فریدن در مجلس خاطر نشان کرد: برای تشویق خانواده ها به فرزندآوری باید سیاست های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت را در نظر گرفت. مجلس سیاست های تشویقی را در برنامه ششم توسعه تصویب کرده است اما متاسفانه عملیاتی کردن آن ضعیف بوده و باید زودتر اجرایی شود تا خانواده ها ه در فراغ بال فرزندان بیشتری را تربیت کرده و به جامعه تحویل دهند.


ارسال نظرات