ابطحی در گفتگو با «بسیج»:

منع حجاب چادر دانش آموزان قم قابل توجیه نیست/مجلس فوراً به این قضیه ورود کند

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نهادهای نظارتی باید برخورد کنند و کمیسیون آموزش و کمیسیون فرهنگی مجلس هم باید ورود جدی به این قضیه کنند.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۸۳
|
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰

سید محمد جواد ابطحی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اجبار دختران به درآوردن چادر در امتحان تیزهوشان شهر قم و توجیه روابط عمومی آموزش و پرورش این منطقه اظهار داشت: دولت با حرکت غیر فرهنگی که شروع کرده متاسفانه نظام را تبدیل به نظام سکولار خواهد کرد مطرح کردن بحث تعامل با دنیا وکوتاه آمدن در مقابل آنها به خاطر بی تفاوتی به ارزش های اسلامی است.

وی افزود: ممنوعیت حجاب چادر فقط در شهر قم نیست بلکه در شهرهای دیگر جلسات و جشن هایی در نهاد ریاست جمهوری و دیگر مکانها برگزار می شود و برخی اوقات گزارش هایی از این دست موارد به ما می رسد که که برخورد قاطع و جدی هم نشده و در عین حال توجیه هم می شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس بیان داشت: گزارشاتی رسیده مبنی بر اینکه یک مدیر آموزش و پرورش در منطقه ای درباره فواید ماهواره برای خانواده ها گفته است یا مدیری چند سفر به بلغارستان و کشورهای خارجی در سال دارد گویا این کارها در آموزش و پرورش و دانشگاه ها باب شده و روزنامه های زنجیری و کانال های تلگرامی هم به کمک اینها آمده اند و متاسفانه ما هم بسیار ضعیف عمل می کنیم.

ابطحی تاکید کرد: نهادهای انقلابی، حوزه های علمیه باید واکنش نشان دهند و کوتاه نیایند اگر دیر اقدام کنیم به هدف دشمن یعنی استحاله فرهنگی و تغییر رفتار در مردم کمک کرده ایم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس تاکید کرد: تلویزیون باید در این زمنیه اطلاع رسانی و فرهنگ سازی کند اما متاسفانه شاهد بی تفاوتی هستیم. نهادهای نظارتی باید برخورد کنند و کمیسیون آموزش و کمیسیون فرهنگی مجلس هم باید ورود جدی به این قضیه کنند.


به گزارش خبرگزاری بسیج، در اقدامي عجيب و موهن، از دانش‌آموزان دختر حاضر در امتحان تيزهوشان شهر قم خواسته شده تا چادرهاي خود را بردارند و بدون چادر امتحان دهند. روابط عمومي آموزش و پرورش قم هم وقيحانه‌تر در توجيه اين اقدام بي‌شرمانه به راديو ايران اعلام كرده كه دليل اين اقدام جلوگيري از تضييع حق بقيه دانش‌آموزان بوده است!

در ادامه اين خبر آمده است كه در خلال امتحان بازرسان مرد نيز به جلسه امتحان وارد مي‌شوند و به گفته والدين برخي از دانش‌آموزان، با درخواست دختران براي سر كردن چادر در زمان حضور بازرسان هم موافقت نمي‌شود!

خبر مذكور در حالي بوده است كه اين پروتكل جديد، پيش‌تر هم پياده‌سازي شده و همواره با بي‌توجهي مسئولان روبه‌رو بود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار